تسهیل افزایش صادرات ۶۰۰ میلیون دلاری ایران به ارمنستان

رایزن بازرگانی جمهوری‌اسلامی‌ایران در ارمنستان با اشاره به رشد ۳۸ درصدی صادرات کشور به ارمنستان در سال ۲۰۲۱، بیان کرد: با انجام این سفر و توسعه مبادلات تجاری، افزایش صادرات به ارمنستان تا بیش از ۶۰۰ میلیون دلار قابل تحقق است.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز، اکبر گداری در خصوص سفر وزیر صمت به ارمنستان، افزود: وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، ۱۲ و ۱۳ اسفندماه به منظور توسعه تبادلات تجاری و بازرگانی به ایروان سفر می‌کنند.

حضور شرکت‌های بخش‌خصوصی ایران در سفر وزیر صمت به ارمنستان

وی توضیح داد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط سازمان توسعه تجارت ایران، هیئت تجاری متشکل از شرکت‌های حوزه‌های لوازم خانگی، پوشاک، دارو، آبزیان و شیلات، صنایع‌غذایی، مبلمان، ماشین‌آلات صنعتی و تجهیزات پزشکی روز سه شنبه ۱۰ اسفند ماه وارد ایروان ارمنستان شدند.

گداری ادامه داد: عصر سه شنبه گذشته با هدف معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ارمنستان، جلسه‌ای با حضور عباس ظهوری«سفیر ایران در ارمنستان» و همکاران سازمان توسعه تجارت ایران در محل سفارت جمهوری‌اسلامی‌ایران در ارمنستان، برگزار شد.

رایزن بازرگانی جمهوری‌اسلامی‌ایران در ارمنستان در خصوص محتوای این جلسه، توضیح داد: سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، ظرفیت‌ها و الزامات ورود به بازار این کشور را برای شرکت‌های ایرانی تشریح کرد و فرصت عضویت ارمنستان در اتحادیه اقتصادی اوراسیا و حضور ۹ میلیون ارمنی در خارج از کشور ارمنستان را فرصت‌ بسیار خوبی برای صادرات کالاهای ایرانی از ارمنستان به سایر کشورها (صادرات مجدد) دانست.

رشد ۳۸ درصدی صادرات ایران به ارمنستان

وی با اشاره به رشد ۳۸ درصدی صادرات ایران به ارمنستان در سال ۲۰۲۱ ادامه داد: صادرات کشورمان در سال ۲۰۲۱ به ارمنستان به رقم ۴۲۸ میلیون دلار رسیده است.

گداری در خصوص عمده کالاهای صادراتی ایران به ارمنستان نیز بیان کرد: عمده کالاهای صادراتی شامل سوخت، موادسوختی، پتروشیمی، سیمان و مصالح ساختمانی بوده است که این به ترکیب کالاهای صنعتی، کشاورزی، ماشین‌آلات کشاورزی و مواد با ارزش افزوده بالا نیز اضافه شده است.

رایزن بازرگانی جمهوری‌اسلامی‌ایران در ارمنستان از اضافه شدن کالاهای دانش بنیان از جمله رنگ، آسانسور و خدمات فنی مهندسی به ترکیب کالاهای صادراتی ایران خبر داد و افزود: امیدواریم که با افزایش ارتقاء مراودات تجاری در سال‌های آینده، حجم صادرات ایران به ارمنستان به بیش از ۶۰۰ میلیون دلار برسد که این رقم قابل تحقق است.

وی همچنین به بازدید هیئت تجاری ایران از مراکز و فروشگاه‌های زنجیره‌ای ارمنستان اشاره کرد و گفت: شرکت‌های ایرانی همچنین جلسه‌ای با رئیس اتاق بازرگانی ارمنستان خواهند داشت که امیدواریم دستاوردهای بسیار خوبی داشته باشد.

کد خبر 51025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =