معاون وزیر صمت: تامین کالاهای اساسی در اولویت استان‌ها باشد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به در پیش بودن عید نوروز و ماه مبارک رمضان تامین پایدار کالاهای اساسی مورد نیاز مردم باید در اولویت استان‌ها باشد.

به گزارش اگزیم نیوز، عباس تابش روز شنبه در نشست تنظیم بازار استان بوشهر افزود: حاکمیت در برابر سودجویانی که از جیب مردم ارتزاق کنند خواهد ایستاد و این انتظار وجود دارد که بر واحدهای بسته‌بندی نیز نظارت دقیق شود.

وی گفت: در بسته‌بندی‎‌ها باید وزن بندی براساس عددهای روتین باشد و از بسته‌‎بندی در وزن‌های ۸۰۰ و ۹۰۰ گرمی به طور جد اجتناب شود.

تابش ادامه داد: در کالای پرمصرفی مانند شکر عرضه فله آن دردسر ساز است و به طور حتم باید بسته‏‎بندی لازم انجام شود و واحد بسته‌بندی کننده باید حق خود را ببرد ولی با این حال در برابر زیاده‌خواهان و فرصت طلبان هیچگونه اغماض و چشم پوشی نخواهد شد.

رئیس سازمان حمایت از حقوق تولید کنندگان و مصرف کنندگان اضافه کرد: دنیا به سمت سیستم نظارتی هوشمند رفته که باید با هدف تنظیم بازار این رویه مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی افزود: در ارتباط با نظارت دقیق و جامع بر بازار استفاده از ظرفیت نیروهای بسیج در دستور کار قرار گرفته است که باید برای اجرای مطلوب طرح با هدف تنظیم قیمت کالاها و مقابله با گران‎فروشی هماهنگی لازم صورت گیرد.

تابش اظهار داشت: در اهمیت درج قیمت تولیدکننده روی کالاها این است که رئیس جمهور از این طرح  به عنوان طرح دولت یاد کرده که با هدف شفافیت در فرایند تامین و توزیع کالاها به اجرا درآمده و از زنجیره تامین و توزیع کالاها انتظار است که با طرح یاد شده همکاری لازم را داشته باشد.

تابش گفت: در سیاست جدید ۸۴ هزار قلم کالاها ارزیابی شد که مشخص شد بسیاری از کالاها بدون نظارت و قیمت‌گذاری افزایش قیمت ۱۰ تا ۶۵ درصدی داشتند.

کد خبر 50885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =