۶۰ هزار میلیارد ریال برای توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی کشور سرمایه گذاری شد

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال ۶۰هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش مکانیزاسیون کشاورزی کشور انجام شده که بیشترین حجم سرمایه گذاری در این بخش در دهه‌های اخیر است.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز، کامبیز عباسی در آیین گشایش نمایشگاه ماشین آلات، ادوات و تجهیزات کشاورزی در محل نمایشگاه بین‌المللی اهواز افزود: ۸۰ درصد اعتبارات بخش مکانیزاسیون کشاورزی از محل تسهیلات ارزان قیمت بانکی در اختیار کشاورزان قرار گرفت تا ادوات، ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز خود را خریداری کنند.

وی با اشاره به استقبال کشاورزان از افزایش ضریب مکانیزاسیون که زیربنای توسعه کشاورزی تجاری است، ادامه داد: میزان تقاضای کشاورزان برای خرید و تهیه تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی رو به افزایش است.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در سال زراعی جاری بیش از ۴۰۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری به صورت مکانیزه کشت و بیش از ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی شالی به این شیوه برداشت شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۶ میلیون هکتار گندم و جو آبی و دیم کشور (بالای ۸۶ درصد) به صورت مکانیزه کشت و کار شد، افزود: بیش از ۹۵ درصد از هشت میلیون هکتار گندم و جو کشور با کمباین برداشت شد.

عباسی با اشاره به اینکه توسعه مکانیزاسیون جایگاه خودش را در کشور پیدا کرده است، اظهار داشت: دولت وظیفه دارد با کمک عرضه کنندگان ماشین آلات کشاورزی این فناوری ها را به کشاورزی کشور عرضه کند و درعین حال تسهیلات لازم را در اختیار کشاورزان قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه ادوات و تجهیزات کشاورزی بیش از ۵۲۳ شرکت تولیدکننده داریم که فعالیت آن ها در حوزه تولید ماشین آلات زراعی، باغی، دام، طیور و آبزی‌پروری است، افزود: این نمایشگاه کمک زیادی به افزایش ضریب شاخص های توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشو می‌کند.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرد سال ۱۴۰۱ بیش از ۷۵هزار میلیارد ریال در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی کشور سرمایه گذاری شود که در افزایش تولیدات کشاورزی، کاهش هزینه ها و تجاری سازی کشاورزی موثر خواهد بود.

وی بر حمایت دولت ازتولیدکنندگان تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی از طریق پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت تاکید کرد و افزود: شرکت های دانش بنیان نقش مهمی در توسعه فناوری نوین و به روز کردن مکانیزاسیون کشاورزی دارند.

عباسی با تاکید بر ثبات قیمت تجهیزات کشاورزی به خصوص تراکتور، بیان کرد: تغییر قیمت تراکتورهای کشاورزی یکی از اتفاقاتی بود که رخ داد  البته تقاضای دریافت ادوات کشاورزی افزایش پیدا کرده بود و این موضوع بیانگر شوق کشاورزان برای استفاده از فناوری است.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهادکشاورزی، گفت: مخالف افزایش قیمت تراکتور هستیم و کارخانه تراکتورسازی تبریز نیز جزو سرمایه‌های ملی این کشور محسوب می‌شود که باید حمایت شود در عین حال باید از بخش کشاورزی کشور نیز حمایت شود.

وی با اشاره به استفاده پهپاد در بخش کشاورزی کشور، افزود: در گذشته بکارگیری پهپادها در کشور محدود بود اما هم اکنون ۴۵۰ دستگاه فعال در این حوزه داریم و امسال تقاضای بکارگیری آن ۲.۵ برابر سال گذشته بوده است.

عباسی با اشاره به شناسایی ۶۲ مدل پهپاد، گفت: بیش از ۱۲ شرکت که بخشی از آنها دانش‌بنیان هستند، نسبت به عرضه پهپاد برای عملیات‌های کشاورزی و هوشمندسازی کشاورزی اعلام آمادگی کرده‌اند.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد رونق در بخش کشاورزی هستیم، اظهار داشت: دولت سیزدهم، وزیر جهادکشاورزی و مسئولان این وزارتخانه به دنبال رونق و توسعه سرمایه‌گذاری در بخش تجهیزات و ادوات کشاورزی هستند که یکی از راه‌های تحقق این هدف، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی است.

دهمین نمایشگاه ماشین آلات، ادوات و تجهیزات کشاورزی شامگاه چهارشنبه با شرکت ۸۰شرکت تولیدکننده داخلی تجهیزات کشاورزی در نمایشگاه بین المللی اهواز گشایش یافت و ۳۰ بهمن از ساعت ۱۵ تا ۲۱ پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

کد خبر 50614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =