رشد ۹۰ درصدی صادرات محصولات معدنی تا پایان آذرماه

شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی از ابتدای امسال تا پایان آذرماه ۹ میلیارد و ۴۸۹ میلیون دلار انواع محصولات صادرکردند که در هم‌سنجی با پارسال رشد ۹۰.۸ درصدی نشان می‌دهد.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز، این میزان صادرات مشتمل بر ۴۲ میلیون و ۲۱۴ هزار تن انواع محصول بود که از نظر تناژ نیز رشد ۹.۵ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ثبت رسید.

زنجیره فولاد و محصولات فولادی مرتبط با پنج میلیارد و ۲۸۰ میلیون و ۶۳۰ هزار دلار صادرات، با سهم ۵۵.۶ درصدی، بیشترین سهم از صادرات مرتبط با بخش معدن و صنایع معدنی را به خود اختصاص داد.

پس از آن، مس و محصولات پایین‌دستی با یک میلیارد و ۴۰۹ میلیون و ۷۱۰ هزار ریال و «سایر معدن و صنایع معدنی» با ۶۵۱ میلیون و ۳۳۰ هزار دلار، در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

بیشترین رشد صادرات در این مدت مربوط به زنجیره آلومینیوم و محصولات با ثبت ۲۱۶ درصد رشد و صادرات ۵۴۱ میلیون و ۵۷۰ هزار دلاری بود.

در ۹ ماهه امسال همچنین سه میلیون و ۹۸ هزار تن محصولات مرتبط با حوزه معدن و صنایع معدنی به ارزش ۲ میلیارد و ۶۹۱ میلیون دلار به کشور وارد شد که حاکی از رشد هشت دهم درصدی از نظر تناژی و ۱۱.۴ درصدی از نظر ارزشی است.

بیشترین میزان واردات با ۹۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار مربوط به زنجیره فولاد و محصولات فولادی مرتبط بود.

کد خبر 50256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =