سهم ۱۰ درصدی ایران در تنوع محصولات پتروشیمی خوراک گاز

مدیرعامل پتروشیمی کارون گفت:۳۳۷ ماده در جهان در صنعت پتروشیمی از گاز تولید می‌شود که ایران تولید ۳۰ محصول و حدود ۱۰ درصد تنوع محصولات را دارا است.

به گزارش اگزیم‌نیوز، علیرضا صدیقی زاده امروز (سه شنبه) در نشستی خبری با اعلام اینکه پتروشیمی کارون به عنوان اولین پتروشیمی گروه هلدینگ خلیج فارس به جمع شرکت‌های دانش بنیان پیوسته، افزود: سابقه صنعت نفت در ایران بیش از ۱۰۰ سال است.

وی ادامه داد: بعد از جنگ تحمیلی تلاش کردیم با توسعه صنعت پتروشیمی از خام فروشی جلوگیری شود.

مدیرعامل پتروشیمی کارون با تاکید بر اینکه زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی پیشرفت داشته، گفت: البته تا رسیدن به محصول نهایی فاصله باقی مانده است.

وی افزود: کاری که پتروشیمی کارون انجام داد، در راستای صحبت‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص جلوگیری از خام فروشی و فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی است.

صدیقی زاده با اشاره به اینکه ۳۳۷ ماده در جهان در صنعت پتروشیمی از گاز تولید می‌شود، ادامه داد: ایران ۳۰ محصول و حدود ۱۰ درصد تنوع محصولات را دارا است.

وی با بیان اینکه سایر محصولات در تناژ پایین‌تر به مصرف می‌رسد، گفت: محصولات پتروشیمی تولیدی ایران با تناژ بالا با کاهش قیمت همراه بوده و محصولات خاص با حجم کمتر با قیمت بسیار بالا به فروش می‌رسد.

به گفته صدیقی زاده، راه مقابله با این موضوع توجه به شرکت‌های دانش بنیان است.

وی ادامه داد: صنایع پایین دستی برای تبدیل ماده کاربردی جدید یک فرمول را ۱۰ میلیون تومان برای یک ساعت خریداری می‌کند.

کد خبر 49965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =