الزام تولیدکنندگان فیلتر روغن و لنت خودرو به درج قیمت تولیدکننده

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تمام تولیدکنندگان فیلتر روغن و لنت خودرو، در راستای تسریع شفافیت در قیمت‌ها باید نسبت به درج قیمت تولیدکننده بر روی محصولات خود اقدام کنند.

به گزارش اگزیم‌نیوز از روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، عباس تابش در نشست هم افزایی انجمن های تولیدکننده فیلتر روغن، لنت ترمز، تولیدکنندگان داخلی با محوریت الزام درج قیمت تولید کننده بر روی کالاهای تولیدی شرکت‌های مذکور، گفت: تلاش می شود با اجرای این طرح  از فرایند تولید تا عرضه برای مصرف کننده قیمت‌ها شفاف سازی شود.

وی افزود: اگر در نظام توزیع ما اشکالاتی وجود داشته باشد، با اجرایی شدن طرح مذکور اشکالات برطرف یا راهکارهای منطقی پیدا می شود که مصرف کننده متضرر نشود و واسطه های متعددی که به وجود آمده و مصرف کننده مجبور به پرداخت این هزینه ها می شود نیز برطرف شود.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان بیان داشت: نظام پخش عاملین فروش و بنکدارها شبکه هایی هستند که می توانند به طور منطقی کالا را از تولید کنند و به دست مصرف کننده برسانند و  این طرح در تلاش است حلقه‌های تعریف شده ای را از نظام توزیع به صورت منطقی و ساختار یافته و تعریف شده ای مشخص کند.

تابش گفت: دراین طرح جایگاه عرضه کننده نهایی مشخص هست و همچنین عرضه کنندگان درصد قابل قبولی از انتفاع و سودی را که این چرخه مشخص کرده است را دریافت می‌کنند.

وی اظهار داشت: در این نظام با برآورد و ارزشیابی انجام شده ارزش کالا در نهایت نباید برای تولیدات لنت و محصولات پتروشیمی، هزینه های عرضه بیش از ۲۰ درصد در نظام توزیع را شامل شود. البته محاسباتی که سازمان حمایت به صورت دقیق انجام داده نشانگر این است که حلقه های بعد از تولید لنت ترمز در حدود ۱۵.۵ درصد و در فیلتردر حدود ۱۸.۵ درصد که این برای نظام عرضه کالا مذکور قابل پذیرش است.

وی با تشریح این موضوع بیان کرد که بین تولید  تا فرو ش کالا هزینه های غیر قابل پذیرشی وجود دارد و این طرح تعدد واسطه ها را نمی‌پذیرد.

معاون وزیر صمت بیان داشت:  نظام مورد پذیرش برای قیمت درب کارخانه ضوابط هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها بوده و درج قیمت تولید کننده باید با رعایت ضوابط مذکور انجام گیرد که دستور العمل ها و ساختار برای تمام تولید کننده قابل دستیابی است.

تابش افزود: قیمت ماه‌های اخیر در فروش کالا مورد رصد قرار گرفته است و تولید کنندگان باید با توجه به فاکتور صادر شده دو ماه اخیر به درج قیمت تولید کننده اقدام کنند در صورتی که قیمت گذاری آنها خارج از ضوابط هیات تعیین و تثبیت قیمت باشد مورد پذیرش نخواهد بود.

وی همچنین مطرح کرد: فهرست اقلام این طرح به مرور افزایش می یابد و در فاز های بعدی طرح، ما شاهد تعداد بیشتری از جمله اقلام لوازم یدکی و قطعات خودرو خواهیم بود.

کد خبر 49959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =