فاطمی‌امین: دولت سیزدهم به‌دنبال صیانت از اشتغال، تولید و کسب و کار است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت سیزدهم با طرح حمایت از کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی به‌دنبال صیانت از اشتغال، تولید و کسب و کار است.

به گزارش اگزیم‌نیوز، «سیدرضا فاطمی‌امین» امروز (یکشنبه) ‌ در جلسه صحن علنی مجلس شورای اسلامی در مورد طرح دوفوریتی حمایت از کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی افزود:‌ ثروت کشور، کسب و کارهای آن هستند و باید آنها را تقویت و از آسیب‌ها حفظ کرد تا در ارتقای تولید و اشتغال موثر بیفتند.

وی بیان‌داشت: طرحی مورد بررسی در مجلس مورد حمایت جدی رییس‌جمهوری است و دولت موافقت خود را با آن اعلام کرده است. کلیات این طرح، صیانت از اشتغال، تولید و کسب و کار است.

فاطمی‌امین تصریح‌کرد: در مقطعی در تاریخ اقتصادی کشور به سر می‌بریم که کسب و کارهای زیادی شکل گرفته‌اند که برخی از آنها قدیمی و فرسوده شده‌اند و امروز ضرورت دارد حمایت ویژه‌ای از کسب و کارها و تولید داشته باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ابراز امیدواری کرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کلیات این طرح رای دهند، زیرا حتی اگر نواقصی داشته باشد در کمیسیون صنایع و معادن مجلس قابل رفع است.

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ابتدا رسیدگی به گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد طرح دوفوریتی حمایت از کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت نمایندگان با ۱۱۵ رای موافق، ۱۰۸ رای مخالف و پنج رای ممتنع با کلیات آن مخالفت کردند.

کلیات این طرح در حالی با مخالفت نمایندگان مواجه شد که دو فوریت آن در جلسه هفتم دی ماه ۱۴۰۰به تصویب رسیده بود.

در ادامه گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد طرح ساماندهی صنعت خودرو (اعاده شده از شورای نگهبان) از سوی نمایندگان بررسی شد که در نهایت نمایندگان با ۱۶۶ رای موافق و ۳۹ رای مخالف از مجموع ۲۳۶ نماینده حاضر بر مصوبه مجلس در این طرح اصرار کردند و این طرح برای تصمیم‌گیری نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد.

براساس ماده ۴ این طرح، هر شخص حقیقی یا حقوقی می‌تواند به ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو یا سایر کالاها و یا خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرو محرکه و یا از طریق واردات بدون انتقال ارز نسبت به واردات خودرو تمام برقی یا دو نیرویی (هیبریدی) و یا واردات خودروی بنزینی یا گاز سوز با برچسب انرژی ب (b) و بالاتر و یا دارای شاخص ایمنی سه ستاره و یا بالاتر بر اساس گواهی‌های استاندارد معتبر، معادل ارزش صادراتی خود اقدام کند.

کد خبر 49897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =