اقتصاد کشور با وعده دادن و کارهای نمایشی توسعه پیدا نمی‌کند

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام، نقش مدیریت را در تقویت جایگاه کشور در حوزه اقتصادی کشورهای منطقه و جهان بسیار زیاد دانست و گفت: برنامه ها و اهداف اقتصادی کشور با وعده دادن ها و کارهای نمایشی توسعه پیدا نمی‌کند بلکه پیشرفت و توسعه‌ در این بخش زمانی جامعه عمل به خود می پوشد و منطقی به نظر می رسد که آثار مثبت آن را بتوان در زندگی روزمرۀ مردم ملاحظه کرد.

اکبر ابراهیم‌نژاد روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اگزیم نیوز، توجه به تخصص، توانایی و تجربه افرادی که قرار است برای پست های جدید منصوب شوند را ضروری دانست و اظهار داشت: متأسفانه برخی از مسئولان و مدیران اقتصادی کشور از جمله حوزه صادرات با استفاده از روابط و توصیه برای مناصب مدیریتی این بخش انتخاب شده و می شوند و تخصص و تجربه کافی از فعالیت های اقتصاد ندارند که همین امر سبب شده در سال‌های اخیر اقتصاد کشور با چالش های متعددی مواجه شود.

وی افزود: با وجودی که در سال های اخیر وعده های زیادی برای اصلاح شرایط اقتصادی در حوزه های تولید، صادرات، بازرگانی، توزیع و غیره داده شده اما هیچیک از آنها تاکنون تاثیر مثبتی در زندگی مردم نداشته و نتوانسته وضعیت اقتصادی آنها را بهبود بخشد؟ آیا دستاوردهایی که از سوی این مدیران اعلام شده و می‌شود توانسته نیازهای آحاد مختلف جامعه را از لحاظ اقتصادی تامین کند؟

ابراهیم‌نژاد بر لزوم پرهیز از شوآف و شعار در بیان مسائل اقتصادی تأکید کرد و ادامه داد: مردم تنها زمانی که شرایط اقتصادی آنها بهبود یافته و بتوانند متناسب با درآمد خود، نیازهای اولیه را تامین کنند، بهبود شرایط اقتصادی را درک خواهند کرد، وگرنه اعلام پیشرفت روی کاغذ دردی از مشکلات اقتصادی آنها رفع نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی بلندمدت برای تولید و صادرات، یک الزام محسوب می‌شود، تاکید کرد: بخش اقتصادی کشور تنها با تدوین و تنظیم سیاست های مناسب و برنامه ریزی مدون متناسب با امکانات، دارایی ها و توانایی ها کشور رشد خواهد کرد.

عضو اتاق بازرگانی ایلام یادآور شد: در این سال‌ها بخش خصوصی هرگز طرف شور و مشورت دولت قرار نگرفته و اگر در معدود دفعاتی این اتفاق رخ داده، نظرات و دیدگاه‌های فعالان این بخش در مرحله شنیدن متوقف شد و هرگز عملیاتی نشد. این در حالیست که پیشتر بارها و بارها تجربه نشان داده که هر زمان رویکردها و سیاست‌ها با مشورت فعالان بخش‌خصوصی و صادرکنندگان واقعی تنظیم شده، رشد چشمگیری در این بخش حاصل شده است.

وی گفت: رویکردهای نادرست در مسیر اقتصادی، بازرگانان و تاجران را یا روی پله‌های نهادهای نظارتی سرگردان یا به کلی از گردونه فعالیت خارج کرده که این امر نتیجه عملکرد مدیران کارنابلد، بی‌تخصص و البته بی‌تجربه در بخش‌های مهم اقتصادی است.

ابراهیم‌نژاد در پایان با بیان اینکه یکی از مولفه‌های مهم اقتصاد پویا و کارآمد، وجود مدیران اقتصادی با برنامه است، تاکید کرد: اعتقاد و التزام به مؤلفه‌های اقتصاد، بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و امکانات درونی، مقابله با واردات غیرضروری، حمایت از مشاغل کوچک و زودبازده و مبارزه با عوامل مخل تولید از سوی مدیران مربوطه، به کاهش قابل ملاحظه مشکلات اقتصادی منجر خواهد شد.

کد خبر 49602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =