افزایش یک میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز در نفت مناطق مرکزی ایران

مدیر مهندسی و ساختمان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در تشریح افزایش ظرفیت تولید گاز این شرکت گفت: با حفاری و راه‌اندازی یک حلقه چاه توسعه‌ای گاز در میدان «شانول» استان فارس، ظرفیت تولید گاز در این شرکت یک میلیون مترمکعب در روز افزایش یافت.

به گزارش روز سه شنبه اگزیم‌نیوز از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، «پیمان ایمانی» ‌ افزود: همسو با تحقق برنامه‌های تولید تکلیفی به‌ویژه در بخش گاز، هم‌زمان با افزایش مصرف، چاه گازی شماره ۱۸ شانول را با توان متخصصان داخلی و کالای ساخت داخل، به تولید رساندیم.

وی گفت: چاه شماره ۱۸ شانول با تولید روزانه یک میلیون مترمکعب گاز به بهره‌برداری رسید و گاز استحصالی از مسیر خطوط جریانی و انتقال به‌منظور بهره‌برداری به پالایشگاه گاز پارسیان در شهرستان مهر منتقل می‌شود.

مدیر مهندسی و ساختمان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران تصریح‌کرد: عملیات حفاری، ساخت خطوط لوله جریانی، انتقال و نصب تسهیلات سرچاهی این چاه گازی با استفاده از توان فنی متخصصان و مهندسان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در منطقه سخت‌گذر و در شرایط نامساعد آب و هوایی در تیرماه امسال آغاز و پس از ۶ ماه تلاش شبانه‌روزی، وارد مرحله بهره‌برداری شد.

ایمانی یادآور شد: چاه توسعه‌ای گازی شماره ۱۹ در همین موقعیت در مرحله تدوین مقدمات انجام عملیات اجرایی قرار دارد.

وی به حفاری و راه‌اندازی چاه توسعه‌ای «دالان» نیز اشاره و اظهار داشت: پیش از این و در آذرماه امسال، چاه توسعه‌ای شماره ۱۷ در میدان گازی دالان به‌منظور افزایش تولید گاز با دبی یک میلیون مترمکعب در روز عملیاتی شد.

براساس این گزارش، مجموع گاز تولیدی از میدان‌های شانول و دالان نزدیک به ۳۵ میلیون مترمکعب در روز در گستره شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و حوزه عملیاتی شرکت تابع بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی و در جنوب استان فارس واقع شده است.

کد خبر 49586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =