۳۲ درصد صادرات غیرنفتی کشور از استان تهران انجام می‌شود

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به رشد ۴۰ درصدی صادرات غیرنفتی استان تهران در ۹ ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته، گفت: ۳۲ درصد از صادرات غیرنفتی کشور از این استان انجام شده است.

به گزارش اگزیم نیوز، «یدالله صادقی» امروز (دوشنبه) در آیین معرفی صادرکنندگان نمونه استان تهران که در مرکز همایش های بین المللی کتابخانه ملی برگزار شد، تصریح کرد: استان تهران با وجود محدودیت ها در توسعه صنعتی، پیشنهاداتی در جهت اصلاح و ساماندهی واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری به دولت ارائه داده که در صورت تصویب بسیاری از موانع در مسیر تولید را برطرف می کند.

وی اظهار داشت: با وجود محدودیت های موجود در استان، بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید برای ساخت و توسعه کارخانجات داشتیم که با استفاده از سرمایه بخش خصوصی واحدهای موجود توسعه یافتند یا اینکه واحدهای جدیدی اضافه شدند.

این مسوول با بیان اینکه از مجموع  ٢٤ هزار کارت فعال بازرگانی در کشور، ١٣ هزار تاجر در استان تهران فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما برای ارزیابی استان تهران در بُعد توسعه صادرات غیرنفتی نظام آماری است، اما بر اساس آمار منتشر شده در ۹ ماهه امسال حدود یک میلیارد و ٢٩ میلیون دلار صادرات غیرنفتی از استان تهران انجام شده است که نسبت به مدت مشابه با ۷۳۰ میلیون دلار، شاهد ۴۰ درصد رشد در صادرات غیرنفتی هستیم.

صادقی تاکید کرد: در حوزه تولید مشکلاتی شامل موانع و مصوبه های متناقض وجود دارد، اما در جهت تامین منابع  و امکانات مالی و ایجاد زیرساخت‌های تجاری نیازمند کمک و مساعدت هستیم و یکی از موانع توسعه صادرات غیرنفتی هم متناسب نبودن زیرساخت ها با واحدهای تولید و تعداد صادرکنندگان است.

وی افزود: یکی از موانع توسعه صادرات غیرنفتی موضوع زیرساخت ها است و در مقاصد صادراتی مشکلات صادرکنندگان از جمله تغییرات نرخ ارز و چگونگی نقل و انتقال ارز بیان می شود.  

براساس آخرین اعلام گمرک، کل تجارت خارجی کشور تا پایان آذرماه ۱۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۷۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار بود که سهم صادرات ۹۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن به ارزش ۳۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار و سهم واردات ۳۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۳۷ میلیارد دلار بوده است.

کد خبر 49555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =