رشد ۷۳ درصدی تجارت ایران با اوراسیا/ افزایش ۱۸ درصدی صادرات

سخنگوی گمرک گفت: تجارت ایران با اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا از ابتدای سال تا پایان آبان‌ماه، از لحاظ وزنی ۴۲ درصد و از لحاظ ارزشی ۷۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش اگزیم‌نیوز، سیدروح الله لطیفی اظهار داشت: هشت میلیون و ۵۶۶هزار و ۱۸ تن کالا به ارزش سه میلیارد و ۶۲۶میلیون و ۲۶۲هزار و ۴۵۲دلار، بین ایران و پنج عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در هشت ماه نخست امسال تبادل شد.

لطیفی گفت: ۶ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۸۴۶ تن کالا به ارزش دو میلیارد و ۸۶۲ میلیون و ۶۲۳ هزار و ۳۰۳ دلار از مبدا کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ایران کالا وارد شده که این میزان واردات نسبت به مدت مشابه ۶۶ درصد در وزن و ۹۸ درصد در ارزش بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.

وی افزود: در این مدت صادرات کشورمان به اوراسیا هم یک میلیون و ۸۳۹ هزار و ۱۷۲ تن کالا به ارزش ۷۶۳ میلیون و ۶۳۹ هزار و ۱۴۹ دلار بوده است که نسبت به هشت ماهه سال ۹۹ تغییری در وزن نداشته اما در ارزش کالای صادر شده ۱۸ درصد رشد داشته است.

لطیفی در خصوص میزان صادرات به اعضای اتحادیه اوراسیا توضیح داد: روسیه هفتصد هزار و ۱۱۶تن کالا به ارزش ۳۷۵میلیون و ۲۲۹ هزار و ۵۸۴ دلار، ارمنستان ۷۸۶ هزار و ۸۲۶ تن کالا به ارزش ۲۱۰میلیون و ۱۶۰هزار و ۴۱۱ دلار، قزاقستان با ۳۱۸هزار و ۲۰۵ تن کالا به ارزش ۱۱۴میلیون و ۶۸۶ هزار و ۹۲۷ دلار، قرقیزستان با ۲۸هزار و ۶۹۵ تن کالا به ارزش ۵۲ میلیون و ۴۸۴هزار و ۲۱۵ دلار و بلاروس پنج هزار و ۳۳۰ تن به ارزش ۱۱میلیون و ۷۸هزار و ۱۲دلار در بازه زمانی اول فروردین تا ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۰ از ایران خریداری کردند.

وی در خصوص میزان واردات از پنج کشور عضو اتحادیه اوراسیا گفت: روسیه با فروش پنج میلیون و ۷۷۷هزار و ۶۵۶تن کالا به ارزش دو میلیارد و ۵۶۱ میلیون و ۵۹ هزار و ۱۵۰ دلار، قزاقستان با ۹۴۲هزار و ۱۹ تن کالا به ارزش ۲۷۷ میلیون و ۶۹۱ هزار و ۲۷۱دلار، بلاروس با چهار هزار و ۴۱۲ تن کالا به ارزش ۱۶میلیون و ۹۳۸هزار و ۳۲۵دلار، ارمنستان با دوهزار و ۲۳۵ تن به ارزش ۶ میلیون و ۸۰۴ دلار و قرقیزستان با ۵۲۴ تن به ارزش ۹۳۳هزار و ۷۵۳ دلار، به ترتیب در جایگاه نخست تا پنجم مبدا فروش کالا به ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا در هشت ماهه سال جاری قرار دارند.

کد خبر 49012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =