افزایش سهم بخش خصوصی از منابع صندوق برای پروژه‌های مولّد

رییس صندوق توسعه ملی با تأکید بر لزوم بازپرداخت منابع صندوق به عنوان ثروت بین نسلی، بر تنوع بخشی منابع ورودی صندوق به ویژه اَنفال تاکید کرد و افزود: سهم بخش خصوصی از منابع صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه‌های مولد افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش اگزیم‌نیوز از روابط عمومی صندوق توسعه ملی، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران با حضور در صندوق توسعه ملی با دکتر مهدی غضنفری رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی دیدار و گفت و گو کرد.

در ابتدای این دیدار، مهدی غضنفری ضمن تشکر از اتاق بازرگانی برای انجام فعالیت های پژوهشی در زمینه کارکردهای صندوق در توسعه اقتصاد کشور، با تأکید بر لزوم بازپرداخت منابع صندوق به عنوان ثروت بین‌نسلی به منظور واگذاری این منابع به سایر پروژه‌های مهم اقتصادی کشور گفت: پرداخت تسهیلات صندوق به پروژه‌های مولد و سرمایه‌های زاینده‌ی اقتصادی به ویژه مگاپروژه‌ها، هم اکنون در اولویت کار صندوق قرار دارد.

رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی، با اشاره به  افزایش مصارف توسعه‌ای صندوق، بر تنوع بخشی منابع ورودی صندوق به ویژه اَنفال تأکید کرد.

غضنفری با بیان اینکه نخستین صندوق ثروت ملی ۷۰ سال پیش در جهان تأسیس شده است، تصریح کرد: هم اکنون ۵۵ کشور در جهان دارای صندوق های ثروت ملی هستند که ایران رتبه ۲۰ ام جهان را به خود اختصاص داده است.

غلامحسین شافعی رئیس اتاق ایران در این نشست، ضمن تشکر از حمایت صندوق توسعه ملی از بخش خصوصی، بر لزوم افزایش سهم این بخش از منابع صندوق به ویژه در پروژه‌های صادرات محور و ارز آور تأکید کرد.

محمد قاسمی رئیس مرکز پژوهش‌های اتاق ایران نیز، ضمن اعلام آمادگی این بخش برای انجام فعالیت‌های پژوهشی با صندوق توسعه ملی و ارزیابی اثرات اختصاص منابع صندوق در پروژه‌های بخش خصوصی، کلیاتی از گزارش "جهش های مکرر نرخ ارز و تأثیر آن بر وضعیت پروژه‌های سرمایه‌گذاری تأمین مالی شده از طریق تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی" که در قالب گفت و گو با گیرندگان وام بخش خصوصی انجام شده بود ارایه کرد.

همچنین با توجه به عضویت اتاق ایران در هیأت امناء صندوق توسعه ملی، گزارشی از وضعیت صندوق از ابتدا تاکنون و نحوه‌ی صرف منابع صندوق در بخش خصوصی در سطح استانهای مختلف بررسی شد.

در ادامه‌ی این جلسه، وضعیت جذب منابع و مصرف آن در بخش‌های مختلف صنعت و معدن، کشاورزی، گردشگری و نیروگاهها با حضور سید علیرضا میرمحمدصادقی معاونت بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بررسی مشکلات بخش خصوصی در بازپرداخت اقساط ارزی و ارایه‌ راهکارهای موجود برای رفع مشکلات تولیدکنندگان و اصلاح اساسنامه‌ی صندوق، از دیگر موضوعات مهمی بود که در حضور غضنفری و رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران به آن پرداخته شد.

کد خبر 48969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =