افزایش ظرفیت پروازهای عبوری از فضای ایران به روزانه ۱۸۰۰ پرواز

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ‌ناوبری هوایی ایران گفت: ظرفیت پروازهای عبوری از فضای ایران به یک‌هزار و ۸۰۰ پرواز در روز با امکان عبور از ۱۳۲ مسیر افزایش یافت.

به گزارش اگزیم‌نیوز، «سیاوش امیرمکری» امروز (دوشنبه) در نشست خبری در پنجمین نمایشگاه حمل و نقل افزود: اکنون ظرفیت پذیرش یک‌هزار و ۸۰۰ پرواز عبوری در روز را طی ۱۳۲ مسیر از آسمان ایران داریم، آسمان کشور ما برای پروازهای اروپا به شرق آسیا بسیار مطلوب است به شرط آن‌که هزینه تردد از آسمان ایران برای ایرلاین‌های خارجی اقتصادی باشد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه‌داد: با توجه به فرمولی که شامل وزن هواپیما، طول مسیر و ضریب ثابتی از دلار است نرخ عبور را تعیین کرده ایم، اما باید هم مسیرها کوتاه شود و هم تخفیف‌هایی را برای ایرلاین‌های خارجی در نظر بگیریم تا عبور از آسمان ایران نسبت به کشورهای دیگر به‌صرفه‌تر باشد.

وی ادامه‌داد: مجوز تخفیف را سال گذشته از دولت گرفتیم، در حال حاضر به دنبال کوتاه کردن مسیرها هستیم، ایران بیشترین مناطق ممنوعه پروازی را در بین کشورهای منطقه دارد که باید با نیروهای مسلح برای کاهش مسیرها توافق کنیم.

امیرمکری درباره حذف شرکت فرودگاه‌ها از درآمد پروازهای عبوری در لایحه بودجه ۱۴۰۱ نیز گفت: آن‌چه در بند«ی»تبصره ۱۰ لایحه بودجه ۱۴۰۱ آمده بدون هماهنگی با شرکت فرودگاه‌ها بود که موضوع را به وزیر راه و شهرسازی انتقال دادیم و قرار است در این موضوع بازنگری شود.

وی تصریح‌کرد: سال گذشته پروازهای عبوری ۶۲ درصد نسبت به سال‌هایی که روزانه ۷۵۰ تا ۸۰۰ پرواز عبوری داشتیم کاهش داشت، اما این شاخص در سال جاری به ۵۸۰ تا ۶۰۰ پرواز عبوری از آسمان ایران در روز رسیده است.

کد خبر 48963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =