توافق بانک مرکزی و وزارت صنعت برای هماهنگی سیاست‌های ارزی

کارگروه مشترک و عملیاتی وزارت صنعت و بانک مرکزی به منظور هماهنگی سیاست‌های ارزی و تجاری کشور و هدایت ارز حاصل از صادرات به سمت چرخه تجاری و تولیدی کشور تشکیل شد.

به گزارش روز شنبه اگزیم‌نیوز از روابط عمومی بانک مرکزی، افزایش صادرات غیرنفتی و تسهیل بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه تجاری کشور، تامین ارز کالاهای وارداتی با توجه به درآمدهای ارزی کشور و همچنین اصلاح فرآیندهای تجاری به منظور تسهیل رویه‌های مربوطه از اهداف تشکیل این کارگروه مشترک است.

بانک مرکزی و وزارت صنعت در نخستین گام و به منظور تحقق اهداف اشاره شده در این کارگروه، دو موضوع «واردات اعتباری در سامانه نیما» و «رفع محدودیت کالاهای وارداتی در رویه واردات در مقابل صادرات خود» را به تصویب رساندند.

براین اساس، تولیدکنندگان به منظور واردات می‌توانند گواهی تخصیص ارز دریافت کنند.

همچنین محدودیت در کالاهای وارداتی مجاز برای صادرکنندگان از طریق رویه واردات در مقابل صادرات خود برداشته خواهد شد.

 براساس این گزارش، آقای فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت و صالح‌آبادی رئیس‌کل بانک مرکزی نیز در نخستین جلسه این کارگروه مشترک ضمن تاکید بر تسهیل رویه‌های مربوط به صادرات غیرنفتی و تشویق به هدایت ارزهای حاصل از صادرات به چرخه تجاری و تولیدی کشور، از برگزاری هفتگی کارگروه مشترک و عملیاتی به منظور هماهنگی سیاست‌های ارزی و تجاری کشور تاکید کردند.

 دو طرف در این نشست بر حمایت از واردکنندگان کالاهای خرد تاکید کردند و تشکیل این کارگروه را موجب بهبود شرایط صادرات و تسهیل روند تجارت خارجی کشور ارزیابی کردند.

کد خبر 48884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =