صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کیف و کفش از سوی ایران

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی گفت: طی هفت ماه نخست امسال ۵۰ میلیون دلار محصولات کیف و کفش از کشور صادر شده و در این زمینه صادرات رو به افزایش است.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز، علی رسولیان در حاشیه افتتاح دوازدهمین نمایشگاه صنعت کیف، کفش، ماشین آلات، مواد اولیه و محصولات پوست و چرم در مشهد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: صنعت کفش و چرم اشتغال بسیار بالایی ایجاد می کند و برابر بررسی‌های انجام شده در بین ۷۱ رسته شغلی، کیف و کفش چهارمین اشتغال را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه میزان واردات کیف و کفش در طول سالیان گذشته به شدت کاهش یافته و نزدیک به صفر شده است که جای خوشحالی دارد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی گفت: تولیدکنندگان توانمندی در هشت مرحله زنجیره کفش در کشور وجود دارد که به همه بخشهای این صنعت باید توجه و متناسب با خواست مشتریان تولید کرد.

رسولیان افزود: در صنایع کوچک و شهرک های صنعتی از تشکیل خوشه‌های کفش و شهرکهای صنفی و تولیدی ویژه کیف و کفش حمایت می کنیم و در این زمینه محدودیت نداریم و امیدوارم با افزایش مشارکت اتحادیه‌ها و بخش خصوصی وضعیت بهتری را در این بخش شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: برای صادرات کیف و کفش بخش خصوصی هم باید اقدام کرد چون این بخش هم نیروهای متخصص و توانمندی دارد که دارای توان فنی بالایی هستند و اگر مانعی در تامین مواد اولیه آنها وجود دارد باید آنها حذف کرد و برای تقویت فعالیت کارگاههای صنفی مشوق های خاص اختصاص داد.

دوازدهمین نمایشگاه صنعت کیف، کفش ماشین آلات، مواد اولیه و محصولات پوست و چرم در مشهد از امشب در محل نمایشگاه بین المللی مشهد آغاز به کار کرد و تا ۲۷ آذر به کار خود ادامه می دهد.

این نمایشگاه به مساحت ۶ هزار متر مربع و با ۹۷ غرفه در نمایشگاه بین المللی مشهد گشایش یافته و از ساعت ۱۵ تا ۲۰ برای بازدیدکنندگان باز است.

در این نمایشگاه غرفه هایی از استانهای تهران، زنجان، اصفهان، آذربایجان شرقی، همدان و قم نیز حضور دارند.

کد خبر 48847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =