رفع موانع صادراتی با اجرای طرح جامع تجارت خارجی

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با تدوین نهایی طرح جامع تجارت خارجی، موانع و مشکلات صادرات و واردات به سرعت رفع خواهد شد و مبادلات تسهیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار اگزیم‌نیوز، «سیدرضا فاطمی امین» در آیین بیست و پنجمین همایش روز ملی صادرات، اظهار داشت: تراز مالی، اشتغال، فناوری، سرمایه‌گذاری و انرژی مهمترین ترازهایی است که باید هدف صادراتی قرار بگیرند.

وی با اشاره به راهبردهای سه‌گانه وزارت صنعت برای تحقق اهداف صادراتی، افزود: ایجاد زنجیره بین المللی و قرار گرفتن در آن، راهبردی است که می تواند برای کشور جهش صادراتی به دنبال داشته باشد.

فاطمی امین تاکید کرد: از سوی دیگر ارتباط کسب و کارهای ایرانی با عرصه بین المللی به جای ارتباطات دولتی مستحکم ترین نوع رابطه اقتصادی است که در مناقشات سیاسی نیز دچار و دستخوش تغییر نمی شود.

وی با بیان اینکه ایجاد موقعیت تولید کالای ایرانی در مقاصد صادراتی راهکار سوم محسوب می شود، تصریح کرد: صادرات قطعات و فناوری‌های ایرانی در این بخش برای تجارت کشور دارای اهمیت است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه انعقاد پیمان‌نامه‌ها و موافقتنامه‌های مختلف تجاری و تسهیل امور صادرکنندگان از جمله الزامات برای رسیدن به اهداف صادراتی است، گفت: سازمان توسعه تجارت ایران در این زمینه می تواند اقدامات موثری در تجارت خارجی انجام دهد.

وی گفت: هم‌افزایی با دستگاه‌های مرتبط از جمله وزارت جهاد کشاورزی، بانک مرکزی و گمرک می تواند موانع را رفع کند.

بیست و پنجمین آیین سالروز ملی صادرات با حضور محمد مخبر معاون اول رییس جمهوری، محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و علیرضا پیمان‌پاک رییس‌کل سازمان توسعه تجارت برگزار شد.

کد خبر 48773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =