جهش ۸ درصدی طلای سیاه با کنترل کرونا و مدیریت عرضه نفت

قیمت نفت در معاملات هفته گذشته نزدیک به هشت درصد از افت قیمت خود را جبران کرد و به بالای ۷۰ دلار در هر بشکه بازگشت.

به گزارش اگزیم‌نیوز، شیوع گونه جدید کرونا در جهان در هفته‌های گذشته قیمت نفت را کاهش داد، زیرا این نگرانی وجود داشت که انتشار این سویه جدید بازسازی اقتصاد جهانی را با وقفه رو به رو کند.

با گذشت چند روز اما نگرانی‌ها تا حد زیادی کنترل شد و تقاضا برای نفت به شرایط قبل بازگشت. همچنین اعضای اوپک‌پلاس نیز تصمیم گرفتند تا شرایط تسهیل عرضه نفت را تمدید کنند و این سیگنال به بازار نفت مثبت بود.

این عوامل باعث شد تا قیمت نفت در معاملات هفته گذشته با رشد همراه شود.

نفت برنت که معاملات هفتگش خود را با ۶۹ دلار و ۸۸ سنت در هر بشکه آغاز کرده بود، با رشدی ۷.۵ درصدی به ۷۵ دلار و ۱۵ سنت در پایان معاملات روز جمعه رسید.

نفت شاخص آمریکا نیز جهشی ۸.۱ درصدی را تجربه کرد و از ۶۶ دلار و ۳۶ سنت تا ۷۱ دلار و ۶۷ سنت افزایش پیدا کرد.

اوپک و متحدانش در نوزدهمین نشست خود در تابستان توافق کردند هر ماه تولیدشان را در مجموع ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهند تا به محدودیت عرضه پنج میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز پایان بخشند. این تصمیم از ماه اوت (مرداد) اجرایی شده است.

اوپک‌پلاس در واکنش به کاهش تقاضا در اوج بحران شیوع ویروس کرونا، تولید خود را از ماه مه (اردیبهشت) سال ۲۰۲۰، ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز معادل حدود ۱۰ درصد از تقاضای جهانی محدود کرد، اما پس از آن زمان با بهبود تقاضا، محدودیت عرضه به مرور تسهیل شد.

کد خبر 48699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =