ضرورت حمایت‌های فرامنطقه‌ای از معدن و صنایع معدنی

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی علاوه بر نگاه ملی از اهداف و برنامه‌های فرامنطقه‌ای و بین المللی بخش معدن نیز حمایت کند.

به گزارش روز دوشنبه اگزیم‌نیوز از ایمیدرو، وجیه الله جعفری با اشاره به گزارش عملکرد صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی، ضمن تاکید بر نقش‌آفرینی این صندوق در سرمایه گذاری‌های کلان، تدوین افق‌های جدید متناسب با اهداف توسعه‌ای بخش معدن و صنایع معدنی را برای این صندوق خواستار شد.

وی اضافه کرد: این نهاد پشتیبان بخش معدن، عملکرد رو به رشدی در حوزه معادن کوچک و متوسط بخش خصوصی داشته، اما ضروری است که از این پس جایگاه و اثربخشی خود را در اهداف چشم انداز و برنامه‌های سرمایه گذاری کلان معدن و صنایع معدنی به طور مشخص تری تعیین کند.

جعفری ادامه داد: حضور در سرمایه گذاری‌های کلان در فولاد، مس، آلومینیوم و اکتشافات به ویژه در بخش عمیق و فرآوری مواد پیشرفته و راهبردی نیز باید در حوزه‌های تحت پوشش این صندوق قرار گیرد.

همچنین فرید دهقانی مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری‌های معدنی، از رشد بیش از دو برابری عملکرد صندوق (در صدور بیمه نامه) طی هفت ماه امسال در مقایسه باه سال گذشته خبر داد.

وی گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه، ۹۶۱ میلیارد تومان بیمه نامه توسط این نهاد صادر شد در حالی که عملکرد کل سال ۹۹ برابر با ۴۷۵ میلیارد تومان بود.

دهقانی، با بیان اینکه ۱۹۶۷ میلیارد تومان بیمه نامه نیز آماده صدور است، پیش بینی کرد که عملکرد این صندوق تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۲ هزار میلیارد تومان برسد.

وی افزود: اقدامات یادشده، اشتغال مستقیم ۹۳۰ نفری را در بخش معدن و صنایع معدنی موجب شده که پیش بینی می‌شود با صدور بیمه نامه‌های جدید، ۱۸۰۰ شغل مستقیم دیگر به این میزان افزوده شود.

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی همچنین گفت: امسال در پی تحقق سرمایه ۱۶۰۰ میلیارد تومانی هستیم تا بتوانیم ضمن تنوع بخشی به نوع خدمات، با کمک بانک‌ها تسهیلات بیشتری به حوزه معدن ارایه کنیم.

کد خبر 48575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =