ریزش صف‌های فروش، نشانه کاهش هیجانات منفی در بورس

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه بورس تا پنج سال آینده پر سودترین بازار در میان بازارهای سرمایه‌گذاری خواهد بود، گفت: نکته مثبتی که در معاملات اخیر بورس، کمتر مورد توجه فعالان بازار قرار گرفت، عدم وجود فروشنده سنگین و کاهش صف‌های فروش در منفی‌های بازار است.

به گزارش اگزیم نیوز، «امیرعلی امیرباقری» امروز (یکشنبه) به روند معاملات بورس و نوسان حاکم در این بازار طی چند روز گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در بازار هفته گذشته شاهد نوسانات قیمتی در بیشتر سهام شرکت‌ها بودیم که معاملات بازار به دنبال چنین روندی در برخی از روزها مثبت و در دیگر روزها منفی بود.

وی با بیان اینکه نکته مثبتی که در معاملات اخیر بازار کمتر مورد توجه فعالان بازار قرار گرفت، عدم وجود فروشنده سنگین در منفی‌های بازار است، گفت: به دنبال چنین روندی حجم معاملات همراه با کاهش شاخص بورس بر مدار نزولی قرار گرفت، این امر می‌تواند نوید بخش این موضوع باشد که در کوتاه‌مدت شاهد کف قیمتی در سهام شرکت‌ها خواهیم بود.

سهام شاخص ساز مورد اقبال بازار سرمایه

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه در میان‌مدت و بلندمدت سهام بنیادی، شاخص ساز و دلار محور مورد اقبال بازار سرمایه قرار خواهد گرفت، افزود: در کل پیش‌بینی می شود  که روند صعودی شاخص بورس را برای میان مدت و بلندمدت بدون حرکت‌های سنگین شاهد باشیم.

وی معتقد است که از الان تا پنج سال آینده بازار سرمایه پر سودترین بازار در میان بازارهای سرمایه گذاری خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه رییس سازمان بورس هم در این مدت خبرهای خوبی را از نرخ خوراک، نرخ سوخت و نمادهای پالایشی منتشر کرده است، افزود: بحث لغو قیمت‌گذاری دستوری در سطح مجلس، سازمان بورس و وزارتخانه های مربوطه در حال پیگیری است که این مسایل به عنوان اخباری مثبت برای کلیت بازار سرمایه تلقی می شوند.

امیرباقری با اشاره به اینکه سابقه معاملات بازار سرمایه نشان‌دهنده آن است که اخبار مثبت را به مرور در کنار یکدیگر قرار می دهد و یکباره رفتار هیجانی را از خود نشان می‌دهد، گفت: به سرمایه‌گذاران پیشنهاد می‌شود که اکنون از عنصر تحلیل استفاده بهینه داشته باشند و در کنار نگاه تحلیلی، سهام ارزنده را انتخاب کنند و آنها را در یک پرتفوی مناسب قرار دهند.

شاخص کل بازار بورس روز گذشته (شنبه، ۱۳ آذرماه) با پنج هزار و ۳۳۷ واحد کاهش، در جایگاه یک ‌میلیون و ۳۳۴ هزار واحدی قرار گرفت.

کد خبر 48547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =