صادرات پوشاک ۱۷ درصد رشد کرد

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در هفت ماه نخست امسال ۴۵۰ میلیون دلار صادرات پوشاک انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۷ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، مهدی صادقی نیارکی امروز (یکشنبه-۱۴ آذر) در آیین افتتاح نمایشگاه های ایران تکس اظهار داشت: حدود پنج هزار بنگاه در زنجیره ارزش صنعت نساجی پوشاک وجود دارد که از این تعداد ۶.۷ درصد واحد های صنعتی، هفت درصد اشتغال صنعتی و سه درصد سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه نساجی و پوشاک نیاز جامعه است، تصریح کرد: این بخش به طور مستمر باید تولید و عرضه را برای بخش داخلی و صادراتی انجام دهد که در شرایط امروز ظرفیت خوبی در کشور شکل گرفته است.

صادقی نیارکی با بیان اینکه زنجیره ارزش تولید پوشاک در کشور شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: تولید پوشاک از نخ و پارچه تا طراحی و تولید به صورت داخلی انجام می و برگزاری این نمایشگاه ها نشان می دهد که تغییرات بسیار خوبی در عرضه انجام شده است.

به گفته وی، در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در حوزه صادرات نساجی شاهد ۲۰ درصد رشد شامل ۳۰۰ میلیون دلار صادرات بودیم.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی نیز در این آیین اظهار داشت: زمینه برای عرضه کالاهای نساجی در نمایشگاه فراهم شده تا بعد از گذشت از دوران کرونا رشد و توسعه خود را به نمایش بگذارند.

حسن زمانی با بیان اینکه تلاش شده تا زمینه حضور تمام متقاضیان فراهم شود، تاکید کرد: نمایشگاه ها ویترین صنعت، تجارت و اشتغال کشور است و می تواند به توسعه آنها کمک کند.

کد خبر 48533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =