اعلام آمادگی اتاق بازرگانی برای کمک به بورس

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: علی رغم اینکه بورس یک سازمان غیردولتی است اما به شکل قابل ملاحظه ای تحت نفوذ دولت قرار دارد که باید با بازنگری در قوانین و مقررات در این رویه تغییرات مناسب ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز، مسعود خوانساری صبح امروز شنبه در نشست صبحانه کاری هیات نمایندگان که با حضور مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد، اظهار داشت: ورود دستوری دولت به حوزه فروش و عدم فروش سهام منجر به بروز مشکلات و چالش های زیادی شده که امیدواریم با حضور آقای عشقی برخی از این مشکلات مرتفع شود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: اتاق بازرگانی به عنوان یک نهاد عمومی و فراگیر در بخش تشکل ها می تواند در کنار سازمان بورس، پیشنهادات خوبی را برای حل مسائل و چالش های موجود در این بخش ارائه دهد.   

خوانساری با تاکید بر ضرورت استفاده از نظر بخش خصوصی برای اصلاح این رویه،گفت: برای پیشگیری از تداوم این رویه در آینده اگر قرار است دستورالعمل یا بخشنامه ای صادر شود، لازم است نظرات نمایندگان بخش خصوصی در این زمینه دریافت شود. 

وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی طرف مشورت ذیصلاحی برای بورس خواهد بود، افزود: معضلات جدی پیش روی اقتصاد قرار دارد و هر کسی در حیطه وظایف خود می‌تواند بخشی از این مشکلات را کم  و یا حل کند.

 مینا ساعتچی

کد خبر 48495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =