بازگرداندن اعتماد از دست رفته سهامداران

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به تامین مالی گستره دولت از بورس طی سال گذشته، گفت: این موضوع فشار زیادی به بازار آورد و از طرفی هجوم نقدینگی و حضور زیاد مردم پاسخگوی کشش بازار نبود؛ پیشنهاداتی برای رفع این چالش در بودجه مطرح شده که امیدواریم زمینه را برای بازگشت اعتماد از دست رفته سهامداران مهیا سازد.

به گزارش خبرنگار اگزیم نیوز؛ مجید عشقی صبح روز شنبه در جمع هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی تهران با اشاره به اینکه کماکان فرآیند فروش و قیمت گذاری در اختیار دولت است، افزود: مشکل قیمت‌گذاری دستوری در صنعت فولاد و پتروشیمی تقریبا حل شده و  البته در صنایع دیگر هم این مبحث باید حل شود.

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی در بخش صادرات قوی تر از بخش دولتی عمل می کند، اظهار داشت: ساز و کارهای بازار سرمایه متناسب با بزرگ شدن بازار توسعه پیدا نکرده و ضوابط نیازمند بازنگری است؛ در این زمینه از تجربه فعالان بخش خصوصی استفاده خواهیم کرد.

عشقی گفت: افزایش معافیت مالیاتی شرکت‌های بورسی در دستور کار قرار دارد. 

وی همچنین تاکید کرد: در بودجه سال آتی، قیمت گذاری دستوری برای صنایع بورسی نخواهیم داشت.

 رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، دامنه نوسان را بحثی جدی و زمینه ساز در تلاطم های بورس خواند و گفت: باید دامنه نوسان به تدریج باز شود و این روند باید با شرکت هایی که بازیگران بزرگی در بازار دارند، با زمان بندی مشخص آغاز شود؛ در این راستا اولویت با شرکت هایی است که از ثبات بیشتری برخوردارند.

 وی از ایجاد اصلاحاتی در پذیره ‌نویسی خبر داد و گفت: در تلاشیم شرایط را به نحوی فراهم کنیم که راه ورود شرکت‌های جدید به بورس هموارتر شود.

عشقی بیان داشت: اصلاح ضوابط ورود شرکت های استارت آپی زمانبر است و پیشنهاد ما این است که به جای طراحی ضوابط جدید، در موارد موجود بازنگری صورت گیرد.

رئیس سازمان بورس با نقد رویه تقسیم سهام شرکت های پرریسک میان میلیون ها سهامدار، خاطرنشان کرد: باید در این زمینه فرهنگ سازی شود چرا که این سیاست طی سال های گذشته موجب بروز چالش زیادی در بازار سرمایه شد. 

 وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از افزایش فروش اوراق بدهی در بورس بین بانک ها معامله می‌شود، گفت: ارقامی که در معاملات می‌آید به هیچ وجه به معنای انتشار اوراق نیست.

کد خبر 48493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =