تسهیل‌گری؛ محور اصلی فعالیت وزارت تعاون در عرصه دیپلماسی اقتصادی

مشاور مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ارتقا و گسترش روابط تجاری و اقتصادی ایران و روسیه گفت: تسهیل‌گری، محور اصلی این وزارتخانه در عرصه دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم است.

به گزارش روز چهارشنبه اگزیم نیوز از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «هادی مهدوی» در نشست همکاری‌ های اقتصادی میان دو کشور روسیه و ایران با اشاره به روابط نزدیک تهران و مسکو در زمینه سیاسی و فرهنگی، افزود: متاسفانه در روابط تجاری و اقتصادی، حجم مبادلات بین دو کشور محدود است و امیدوارم ارتقاء، تسریع و گسترش روابط تجاری و اقتصادی ایران و روسیه پس از این جلسات حاصل شود.

مشاور مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کارج و رفاه اجتماعی با تاکید بر ظرفیت‌های شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی گفت: به طور رسمی از سفیر و فعالان اقتصادی کشور روسیه برای بازدید حضوری و میدانی از هلدینگ‌های زیر مجموعه شرکت شستا دعوت می‌کنیم.

علی رستمی مدیرعامل شستا نیز در این نشست اظهار داشت: شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، ۹ هلدینگ بزرگ سرمایه گذاری دارد که در حوزه های مختلف اعم از معدنی، پتروشیمی، سیمانی و غیره فعالیت می کند.

رستمی با اشاره به روابط نزدیک فی مابین کشور ایران و روسیه گفت: ایران و روسیه در روابط سیاسی، همکاری های خوبی دارند اما در زمینه فعالیت های اقتصادی هنوز نتوانستیم به سطح مناسبی از همکاری ها دست پیدا کنیم. 

وی افزود: روسیه، سالیانه اقلام زیادی وارد می کند که سهم ایران در تامین کالا برای این کشور، بسیار پایین است، روسیه، کشور بزرگ و با سابقه ای است و دانش خوبی را در حوزه های نفتی به ویژه نفت، گاز و پتروشیمی دارد که برای گسترش همکاری ها در این زمینه اعلام آمادگی می کنیم.

مدیرعامل شستا با اشاره به لزوم برقراری ارتباطات بانکی نزدیک اضافه کرد: بانک های کشور روسیه بانک های اقتصادی بزرگی است. در زمینه فاینانس و تامین مالی پروژه های مشترک اعلام آمادگی می کنیم که بتوانیم با شرکت ها همکاری را توسعه دهیم.

عزم جدی در افزایش همکاری‌های اقتصادی بین ایران و روسیه

رئیس دفتر بازرگانی روسیه نیز در این نشست با اشاره به عزم جدی در افزایش همکاری‌های اقتصادی بین ایران و روسیه گفت: در ۹ ماهه اول سال میلادی ۲۰۲۱ حجم مبادلات تجاری روسیه و ایران، ۸۱ درصد و صادرات روسیه به ایران ۱۱۳ درصد یعنی بیش از دو برابر و واردات محصولات ایرانی به روسیه ۲۴ درصد رشد داشته که این آمارها نشان‌دهنده رشد مبادلات تجاری ایران و روسیه در سال اخیر است.

«رستم ژیگانشین» افزود: ما نیز مایل هستیم همکاری روسیه و ایران را در روابط تجاری و اقتصادی گسترش دهیم.

وی تاکید کرد: از مدیران شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی ایران درخواست دارم مسائل و پیشنهادات خود را به طور جزئی و نوشتاری به ما منتقل کنند تا بتوانیم موانع و مشکلات شرکت ایرانی را برای توسعه روابط تجاری رفع کنیم.

کد خبر 48235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =