افت تقاضا و صادرات چیپس در بازار داخل و خارج

طبق اعلام اعضای اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان انواع چیپس و فرآورده های حجیم شده برپایه ذرت، علت افزایش قیمت این محصولات، افزایش نرخ مواد اولیه بوده که منجر به کاهش تقاضا در بازار داخل شده و علاوه بر این صادرات انواع چیپس هم کاهش داشته است.

به گزارش اگزیم‌نیوز، لیدا جهانیان اظهار کرد: افزایش قیمت در کالاها به جز کالاهای اساسی به شرکت‌ها واگذار شده و بر مبنای قیمت مواد اولیه تعیین می‌شود. از طرف دیگر قیمت بسیاری از کالاها به طور ماهانه افزایش پیدا می‌کند. شرکت‌ها هم بر اساس قیمت مواد اولیه و کالاهای خود را عرضه می‌کنند و تاکنون قیمت‌گذاری خارج از تعادل نداشتیم.

وی با بیان اینکه تقریباً قیمت تمام مواد اولیه با افزایش همراه بوده، تصریح کرد: برای مثال فقط یک قلم روغن در اوایل سال جاری از ۷هزار و ۵۰۰ تومان به ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده و حدود ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان انواع چیپس و فرآورده های حجیم شده بر پایه ذرت در پاسخ به سوالی درباره آمار تولید و صادرات هم گفت: برخی اعضای انجمن صادرات هم دارند اما اطلاعات دقیقی در این رابطه نداریم. اطلاعات ما بر اساس پروانه های تولید است و اطلاعات دقیقی درباره صادرات در دست نیست.

جهانیان توضیح داد: در سال‌های قبل صادرات چیپس و فرآورده‌های حجیم شده به عراق زیاد بود اما هم به دلیل اختلاف در تعرفه گمرکی و هم اینکه دولت این کشور واردات محصولاتی که در داخل تولید داشتند را متوقف کرد، صادرات این محصولات با کاهش شدیدی روبه رو شده است.

سید مهدی رضوی دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان انواع چیپس و فرآورده های حجیم شده بر پایه ذرت نیز در رابطه با کاهش تقاضای این محصولات گفت: با توجه به گران شدن انواع چیپس و فرآورده‌های حجیم شده بر پایه ذرت که بیشتر به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه و بسته‌بندی است، قدرت خرید افراد نیز کاهش یافته و شاهد فروش کمتر این محصولات هستیم.

کد خبر 48090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =