برقراری خطوط منظم دریایی به مقاصد بنادر روسیه و قزاقستان

رئیس کل سازمان توسعه تجارت با اشاره به برقراری خطوط منظم دریایی در حوزه دریای خزر به مقاصد بنادر روسیه و قزاقستان، گفت: از ابتدای آبان‌ تا نیمه آبان ۲۵ هزار تن کالا از بنادر شمالی بارگیری شد.

به گزارش اگزیم نیوز از سازمان توسعه تجارت ایران، علیرضا پیمان‌پاک با اشاره به برقراری خطوط منظم دریایی در حوزه دریای خزر با مدیریت و حمایت سازمان توسعه تجارت ایران و اجرای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به مقاصد بنادر روسیه و قزاقستان، گفت: با وجود اینکه از راه‌اندازی این خطوط تنها ۱۵ روز گذشته است، مورد استقبال صادرکنندگان قرار گرفته است.

وی افزود: از ابتدای آبان ماه تا نیمه آبان سال جاری، ۲۵ هزار تن کالا از بنادر شمالی کشور بارگیری شده است و پیش‌بینی می‌شود ماهانه بیش از ۵٠ هزار تن کالای صادراتی از این طریق حمل شود.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: از ابتدا تا نیمه آبان‌ماه، ۱۱ سفر از بنادر انزلی و امیرآباد، به بنادر استراخان و ماخاچ قلعه در روسیه و اکتائو در قزاقستان انجام شده است که از این تعداد، پنج سفر با میزان حدود ۱۶۵٠٠ تن به بنادر روسیه و مابقی به قزاقستان ارسال تا نسبت به انجام فعل صادرات یا ترانزیت کالاها به بازارهای هدف، اقدام مقتضی صورت پذیرد.

پیمان‌پاک اضافه کرد: در مهرماه سال جاری، ۲۱ سفر صادراتی به بنادر روسیه و قزاقستان انجام شده است که با توجه به انعقاد توافق‌نامه با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، انتظار می‌رود میزان سفرها و به دنبال آن میزان حمل دریایی کالاهای صادراتی در آبان‌ماه سال جاری رشد خوبی را تجربه کند.

معاون وزیر صمت گفت: با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه فوق‌الذکر از ابتدای آبان ۱۴٠٠ شاهد افزایش حمل محصولات صادراتی به دلیل کاهش هزینه حمل و تخصیص یارانه از سوی سازمان توسعه تجارت ایران خواهیم بود.

کد خبر 47902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =