دولت طرح‌های آبی تعطیل شده را در حوضه زاینده رود فعال می‌کند

وزیر نیرو گفت: دولت طرح‌های آبی تعطیل شده را در حوضه آبی زاینده رود فعال می‌کند و این مهمترین عزم و اراده دولت‌مردان است.

به گزارش اگزیم نیوز، علی اکبر محرابیان روز جمعه در دیدار با کشاورزان شرق استان اصفهان در شهرستان ورزنه افزود: حتی در ۲ ماه گذشته برخی پروژه های آبی تعطیل دوباره پیگیری شد.

وی با اشاره به اینکه توزیع آب باید بر مبنای عدالت باشد، ادامه داد: در حوضه زاینده رود پروژه های متعدد داشتیم که اگر به وقتش اجرا می شد شاهد این میزان رنج در بین کشاورزان و مردم نبودیم.
وزیر نیرو با تاکید بر اینکه وزارتخانه برای اجرای طرح ها ایستاده و مصمم است ادامه داد: سدهای خالی ارثی هست که به ما رسیده و سوء مدیریت پروژه های تعطیل را رقم زده است.

محرابیان با اشاره به اینکه یکی از راه های حل نشکل آب، اصلاح منابع آب در مصارف و تولید است، اظهار داشت: بطور قطع با مشارکت کشاورزان می توان تصمیمات خوبی اتخاذ کرد. 

وی با بیان اینکه کشور در سال های گذشته به سمت خشکسالی رفته است گفت: اگر ۵۰ سال پیش خود را ببینیم، پی می بریم که باید مصارف خود را اصلاح کنیم.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه کشور ما برخواسته از انقلاب اسلامی در مسیر امام و شهدا و خاری در چشم دشمنان است، تصریح کرد: به هیچ‌کس اجازه نمی دهیم دشمنان از مشکلات ما خوشحال شوند.
محرابیان ادامه داد: حضور ما در تجمع امروز در مسیر رشد انقلاب و کشور است ما ایستادیم‌ حق شما را بگیریم که خود بر اساس اجرای عدالت است.

همچنین استاندار اصفهان در این دیدار  گفت: همت ما برای حل مشکلات زاینده رود و رفع معضلات کشاورزان است.

سیدرضا مرتضوی با بیان اینکه در این ارتباط گفت و گو های زیادی داشتیم، افزود: سه چهارم وقت ما صرف مساله آب می شود لذا باید دست به‌دست هم دهیم و تحمل کنیم تا با برنامه ریزی مشکلات حل شود.

وی اضافه کرد: بعدازظهر امروز با نمایندگان مجلس و کشاورزان غرب و شرق و شمال جلسه و جمع بندی خواهیم داشت.

استاندار اصفهان با اشاره به حضور پرشور کشاورزان در انتخابات، گفت: ۸۳ درصد کشاورزان در انتخابات شرکت کردند و بالغ بر ۹۵ درصد به آقای رییسی رای دادند.

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو روز جمعه در جریان سفر به استان اصفهان با حضور در شهرستان وَرزَنه در شرق این خطه از حوضه رودخانه زاینده رود و تالاب بین المللی گاوخونی بازدید کرد.

وزیر نیرو پس از اصفهان به چهار محال و بختیاری نیز خواهد رفت و از نزدیک مشکلات این منطقه را بررسی می‌کند.
متولیان امور آب می‌گویند که اصفهان خشکسالی کم سابقه ای را در نیم قرن اخیر سپری می‌کند، ذخیره آب در سد زاینده رود اکنون به مرحله شکننده و بحرانی رسیده است و  تنها برای تامین آب آشامیدنی کفایت می کند و امکانی برای رها سازی آب برای کشت و کار کشاورزان وجود ندارد.

کد خبر 47845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =