الزام پتروشیمی‌ها به ثبت اطلاعات تولید و توزیع در سامانه جامع تجارت

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام کرد: طی هماهنگی به‌عمل‌آمده با اتحادیه سراسری تعاونی‌ های تأمین نیاز صنایع پایین‌دستی، کلیه تعاونی‌ها مکلف شدند اطلاعات توزیع اعضای زیرمجموعه خود را از ابتدای مهرماه سال جاری در سامانه جامع تجارت ثبت کنند.

به گزارش روز پنجشنبه اگزیم نیوز از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، «عباس تابش» در نهمین نشست سامانه جامع تجارت و انبارها که با حضور روسای انجمن‌های کالاهای هدف برگزار شد، ضمن تأکید بر ضرورت ثبت شفاف از مرحله سفارش تا توزیع کالا در مراکز فروش در سامانه جامع تجارت خاطرنشان کرد: کلیه مجتمع‌های تولیدکننده محصولات پتروشیمی دارای مجوز خوراک از سوی شرکت ‌ملی ‌صنایع‌ پتروشیمی و یا فاقد مجوز مذکور، بایداطلاعات تولید، موجودی، مصرف، توزیع داخلی و فروش صادراتی کالای خود را براساس شناسه‌های اختصاصی در سامانه جامع تجارت ثبت کرده و در مقابل خریداران محصولات مذکور نیز مکلف به ثبت عملکرد خود در این سامانه هستند.

وی اضافه کرد: چنانچه واحدهای تامین‌کننده و مصرف‌کننده زنجیره صنعت پتروشیمی، از تکلیف فوق امتناع یا خلاف واقع اظهار کند، این امر به منزله تخلف تلقی شده و برابر قانون با واحد متخلف و یا فرد خاطی برخورد می‌شود.  

تابش همچنین گفت: در این نشست مقرر شد؛ پیرامون مسائل و مشکلات بوجود آمده برای عاملین و نمایندگی های فروش شرکت‌های تولیدکننده روغن موتور در انتقال به واحدهای خرده فروشی و مراکز تعویض روغن در سطح کشور به دلیل نداشتن کد نقش در سامانه جامع تجارت، تمهیدات لازم و موثر اندیشیده شود.

معاون وزیر صمت، فروش کالا به فعالان فاقد کد نقش را ممنوع و عرضه آن را مشمول عرضه خارج از شبکه اعلام و تاکید کرد: در صورت عدم انجام این تکلیف قانونی، علاوه بر عدم امکان عرضه کالا، با متخلفین براساس نوع تخلف تحت عنوان عرضه خارج از شبکه و احتکار، در چارچوب قوانین تعزیرات حکومتی، نظام صنفی و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز برخورد قانونی انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به اضطرار و الزامات شدت بخشیدن به تحقق سامانه جامع انبارها و سامانه جامع تجارت به عنوان بخشی از مبارزه سیستمی با همه فعل و انفعالات و تحرکات مخفی و غیرقانونی در شبکه توزیع، باید زمینه تسهیل و تسریع اجرای این سامانه را سرعت بخشید تا از تخلفات گرانفروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه جلوگیری شود.  

در این جلسه انجمن‌ها و نیز تولیدکنندگان برنامه‌های پیشنهادی، رئوس و الزامات مورد نیاز برای اجرایی شدن هر چه سریعتر سامانه جامع تجارت را ارائه کردند و به تشریح برنامه هاو فعالیت‌های خود در این راستا پرداختند.

کد خبر 47826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =