رشد ۴۳ درصدی تسهیلات اعطایی بانک توسعه صادرات

مجموع تسهیلات اعطایی بانک توسعه صادرات ایران در شش ماه اول سال جاری به میزان ۸۹.۶۰۰ میلیارد ریال بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با رقم ۶۲.۵۸۰ میلیارد ریال بوده، به میزان ۴۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش اگزیم‌نیوز از روابط عمومی بانک توسعه صادرات، مجموع تسهیلات اعطایی بانک در پایان سال ۱۳۹۹ معادل ۱۲۹.۱۲۴ میلیارد ریال بوده است.

همچنین مانده تسهیلات بانک تا پایان شهریور ماه سال جاری ۶۴۸.۴۴۴ میلیارد ریال است که درصد رشد نسبت به پایان سال قبل ۷.۸ درصد است.

براساس این گزارش مانده تسهیلات بانک در بخش ریالی تاپایان شهریور ماه سال ۱۴۰۰، معادل ۱۰۱.۰۴۱ میلیارد ریال و مانده تسهیلات بانک در بخش ارزی برابر با ۳.۴۳۶ میلیون دلار است.

این گزارش می افزاید : تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی تا پایان شهریورماه سالجاری بالغ بر ۲۲.۳۵۹ میلیارد ریال بوده است. بانک تا پایان شهریورماه از منابع داخلی ۶۷.۲۴۱ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است.

تسهیلات اعطایی بانک توسعه صادرات به شرکت های تولیدی در پایان شش ماه اول سال جاری ۸۸.۱۴۷ میلیارد ریال بوده است که ۹۸ درصد کل تسهیلات اعطایی را به خود اختصاص می دهد.

تسهیلات اعطایی بانک توسعه صادرات به شرکت های کوچک و متوسط تا پایان شهریور ۱۴۰۰ به ۱۵.۹۰۴ میلیارد ریال بالغ شده و این عدد در پایان سال گذشته ۱۶.۸۵۵ میلیارد ریال بوده است که در مقایسه با مدت مشابه رشد قابل توجهی را نشان می دهد.

کد خبر 47662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =