صادرات ریلی گلستان از مرز ۲۳۰ هزار تن گذشت

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ گفت: صادرات ریلی گلستان در سال جاری از ۲۳۰ هزار تن عبور کرد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش اگزیم نیوز، محسن اعتماد در گفت و گویی اظهار داشت: فارغ از جهش چشمگیر حجم تبادلات تجاری ریلی از گلستان، امروز اولین محموله ترانزیتی از مبدا ترکیه از گمرگ اینچه برون گلستان وارد ترکمنستان شد.
وی خاطرنشان کرد : این محموله ۲۰ هزار تن وزن داشت که بر اساس پیش بینی ها، در روزهای آتی شاهد ترانزیت و واردات کود گوگرد از مبدا ترکمنستان به مقصد ترکیه خواهیم بود که ارزآوری خوبی را برای کشور به همراه خواهد داشت.
مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ با اشاره به اشتغالزایی در این بخش افزود: به ازای هر ۶۰۰ تن صادرات یک نفر شغل به صورت مستقیم ایجاد می‌شود و در زمان حاضر ۱۳۰ نفر مشغول به فعالیت هستند که این رقم تا پایان سال ۲ برابر می شود.

وی در خصوص مرکز لجستیک اینچه برون هم بیان کرد: این مرکز در زمینی به مساحت ۵۳۸ هکتار در جوار منطقه آزاد در حال شکل‌گیری بوده و مدیریت آن با اداره کل راه آهن است.
اعتماد تصریح کرد: منطقه آزاد و لجستیک مکمل خوبی برای هم بوده و سبب توسعه صادرات و شکوفایی اقتصاد گلستان خواهد شد.
مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ از تصویب طرح مرکز لجستیک در راه آهن کشور خبر داد و اضافه کرد: هم اکنون زیرساخت‌های خوبی فراهم شده و مراودات با کشورهای cis در حال گسترش است.
اینچه برون به عنوان تنها گمرک زمینی و ریلی گلستان، مرکز گمرکات این استان بوده و پایانه‌های صادراتی گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی گرگان، گمرک بندرترکمن و گمرک فرودگاه بین‌المللی گرگان زیرمجموعه آن است.

از آذر ۹۳ با بهره‌برداری از راه آهن بین المللی قزاقستان - ترکمنستان - ایران و گذر آن از اینچه برون، خدمات گمرک ریلی به فعالیت معمول در مجموعه گمرکات استان اضافه شده است.

استان مرزی گلستان در شمال ایران با کشور ترکمنستان و استان های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.

کد خبر 47443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =