تاکید وزیر صمت بر حل مشکلات طرح‌های بازآفرینی

وزیر صمت در نشست مشترک با رئیس سازمان بازرسی کل کشور از حل و فصل مشکلات و مسائل مرتبط در چارچوب طرح‌های در حال انجام بازآفرینی این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، سیدرضا فاطمی امین با تاکید بر بازنگری اساسی در فرآیند صدور مجوزها و باز طراحی فرایندهای اداری مرتبط با مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برنامه‌ای ویژه برای بازطراحی فرآیندها داریم که تمامی ابعاد سازمانی را پوشش خواهد داد.

وزیر صمت همچنین تصریح کرد: با اجرای طرح‌های تحولی بازآفرینی وزارت صمت، بسیاری از مسائل و چالش‌هایی که در جلسه به آن‌ها اشاره شد، در بازه زمانی تعیین شده حل و فصل خواهد شد.

فاطمی امین با اشاره به تعامل و هم افزایی خوب وزرای اقتصادی دولت سیزدهم، گفت: جلسات متناوب با رئیس‌جمهور داریم و فضا برای حل مسائل اساسی کشور بسیار مهیا است.

وی همچنین بر تعامل و هم افزایی میان دو مجموعه صمت و سازمان بازرسی برای تحقق اهداف نظارتی با نگاه پیشگیرانه تاکید کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز رویکردهای این سازمان را پیشگیرانه با نگاه آسیب‌شناسانه دانست و گفت: گلوگاه‌هایی که بستر تخلف را فراهم می‌آورند باید آسیب‌شناسی و رفع شوند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن درویشیان همچنین از دستگاه‌های اجرایی خواست که آسیب‌های مرتبط را با هدف اصلاح و پیشگیری شناسایی نمایند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور آگاهی‌بخشی و توجه دادن دستگاه اجرایی نسبت به ماموریت‌های قانونی خود را یکی دیگر از وظایف این سازمان دانست و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی سرمایه‌های ملی هستند که باید از این سرمایه‌ها صیانت شود ضمن اینکه یکی از اقدامات صیانتی توجه مدیران به مأموریت‌هایشان است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن درویشیان یکی دیگر از رویکردهای سازمان بازرسی را توجه به مسائل اصلی دستگاه‌ها و اولویت‌بندی مسائل دانست و با بیان اینکه مردم انتظار ویژه‌ای از دولت جدید دارند، افزود: نظارت مستمر بر عوامل و تحقق اهداف مجموعه در کنار وظیفه برنامه‌ریزی و اجراء است.

وی تأکید کرد: انتظار می‌رود مدیران به وظایف نظارتی خود به گونه‌ای عمل کنند که نیاز به حضور و پیگیری دستگاه‌های نظارتی خارج از مجموعه نباشد، البته نظارت نه به معنای عدم اعتماد بلکه به معنای کمک کردن به مدیران برای انجام صحیح وظایف است.

کد خبر 47391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =