اوجی: تیر دشمن در حمله سایبری بنزین به سنگ خورد

وزیر نفت با بیان اینکه امروز بیش از ۳ هزار جایگاه سوخت در سراسر کشور فعال است و به مردم سوخت‌رسانی می‌کند، گفت: دشمن قصد داشت با یک حمله سایبری به مردم ایران آسیب بزند، ولی با همراهی و صبوری مردم، تیرشان به سنگ خورد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، جواد اوجی‌ درباره آخرین وضعیت سوخت‌رسانی در جایگاه‌ها توضیح داد: از ساعات اولیه‌ای که سامانه سوخت در جایگاه‌های سراسر کشور دچار اختلال شد، همکاران ما در وزارت نفت برای عرضه بنزین به صورت آفلاین و دستی اقدام کردند و این دستور سریعا به همه مراکز شرکت پخش در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف صادر شد.

وی ادامه داد: نیروهای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای تغییر کد سیستم کارت هوشمند و تبدیل آن به صورت دستی اقدام کردند تا مردم بتوانند به بنزین با نرخ آزاد دست پیدا کنند.

اوجی گفت:‌ دشمن قصد داشت با یک حمله سایبری به مردم ایران آسیب بزند، ولی با همراهی مردم شریف ایران و صبوری آنها و اعتمادی که به خادمین خودشان در وزارت نفت داشتند تیرشان به سنگ خورد.

وزیر نفت گفت: امروز بیش از ۳ هزار جایگاه سوخت در سراسر کشور فعال بوده و به مردم سوخت‌رسانی می‌کنند. بنده به عنوان وزیر نفت از مردم عزیز بابت صبوری تشکر می‌کنم و همچنین عذرخواهی می‌کنم، اگر در ساعات اولیه با معطلی مواجه شدند.

۳۰۰ جایگاه سوخت بنزین سهمیه‌ای عرضه می‌کنند

وی اظهار داشت: در جلسه هیات دولت امروز گزارشی از آخرین وضعیت جایگاه‌ها را به رئیس جمهور ارائه دادم و وی نیز از اعتماد مردم به مجموعه وزارت نفت و اقدامات کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تشکر کردند.

اوجی افزود: در حال حاضر ۳۰۰ جایگاه سوخت در سراسر کشور با کارت سوخت به صورت سهمیه‌ای بنزین را به خودروها عرضه می‌کنند که لیست این جایگاه‌ها در سایت شرکت ملی پخش قابل مشاهده است.

سهمیه کارت سوخت خودروها محفوظ باقی مانده است

وزیر نفت افزود: مردم اطمینان داشته باشند که سهمیه کارت سوخت آنها محفوظ باقی مانده است و به محض اینکه تمامی جایگاه‌های سوخت فعال شود، می‌توانند از این سهمیه استفاده کنند.

مردم اعتماد کنند، هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین نداریم

وی تأکید کرد: از مردم خواهش می‌کنم که به شایعه افزایش قیمت بنزین توجه نکنند، ما این شایعه را قویا تکذیب می‌کنیم و دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد.

ذخایر بنزین کشور در وضعیت مطلوبی قرار دارد

اوجی افزود: همچنین ذخایر بنزین کشور در وضعیت مطلوبی قرار دارد و ما هیچ کمبود بنزینی برای ارائه در جایگاه‌ها نداریم، حتی صادرات بنزین و گازوئیل از هفته‌های آتی آغاز می شود.

کد خبر 47390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =