چهار هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی کشور در آستانه ورود به چرخه تولید است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: اجرای برنامه افزایش ۱۰ هزار هکتار اراضی صنعتی کشور ،چهار هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی را در آستانه ورود به چرخه تولید قرار داده است.

به گزارش اگزیم نیوز، علی رسولیان روز سه شنبه در حاشیه بازدید از طرح صنعتی "فولاد طرق تجارت"شهرک صنعتی گرمسار استان سمنان در جمع خبرنگاران بیان کرد: پایش واحدهای صنعتی راکد با هدف استفاده از ظرفیت واحدهای صنعتی و احیای آن ها جهت افزایش ظرفیت تولید و ایجاد اشتغال‌زایی بنا بر دستور رئیس جمهوری در ۶۰ شاخص آغاز شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران تصریح کرد: توجه ویژه به واحدهای در حال ساخت و حل مشکلات آن ها و افزایش فرصت اشتغال در کشور از دیگر برنامه این سازمان است.

رسولیان ادامه داد: در شش ماه نخست سال، سه هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی کشور در مرحله نصب ماشین آلات قرار داشتند که اکنون تعداد آن به بیش از چهار هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی رسیده است.

وی اضافه کرد: آمارها بیانگر افزایش روند صنعتی شدن و توسعه بنگاه‌های اقتصادی در کشور است.

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت خاطرنشان کرد:پیگیری ها جهت تامین منابع  از محل تبصره ۱۸ و منابع داخلی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران برای واحدهایی با درصد پیشرفت فیزیکی بالا در حال انجام است.

وی با اشاره به توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور عنوان کرد: سال گذشته، مجموع افزایش اراضی شهرک ها و نواحی صنعتی کشور حدود ۲ هزار هکتار بود که در برنامه امسال  ۱۰ هزار هکتار پیش بینی شده است.

رسولیان اظهار داشت: توسعه شهرکها و نواحی صنعتی در مناطق تقاضامحور و نیز با نگاه ویژه به مناطق محروم انجام می‌شود.

وجود ۵۰۰ واحد صنعتی راکد در کشور

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران درخصوص کمبود نیرو و زمین بیان کرد: در بسیاری از شهرک‌ ها و نواحی صنعتی کشور این مشکل وجود دارد که با خرید زمین از بخش خصوصی و حل مشکلات جدی در زمینه آب و برق، برنامه توسعه ۱۰ هزار هکتاری اراضی صنعتی کشور در برنامه قرار دارد.

رسولیان با اشاره به واحدهای صنعتی در تملک بانک ها، افزود:این واحدها شامل واحدهای  فعال و غیرفعال است و طبق آمار سازمان صنایع کوچک، ۵۰۰ واحد راکد در کشور وجود دارد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به بازدید از شهرکهای صنعتی گرمسار و ایوانکی در غرب استان سمنان، تصریح کرد: با توجه به حجم تقاضای سرمایه‌گذاری در  شهرک‌ها و نواحی صنعتی ، برنامه سازمان صنایع کوچک ایجاد، ارتقا و توسعه زیرساخت‌های این مناطق در استان سمنان است.

وی تامین آب صنایع مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان را نیاز ضروری برشمرد و گفت: درصدد رفع مشکل آب مناطق صنعتی استان هستیم همچنین در پروژه های زیرساختی شهرک ها و نواحی استان سمنان در سال جاری بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در سفری ۲ روزه از واحدهای تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان سمنان از غرب تا شرق این استان بازدید و یک طرح توسعه و یک واحد تولیدی را بهره برداری می کند.

کد خبر 47174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =