تامین مالی اجرای مگاپروژه‌ها تنها از طریق مدل‌های نوین‌

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مگاپروژه‌ها تنها باید از طریق مدل‌های مالی نوین تامین مالی شود، گفت: باید مردم را در تامین مالی پروژه‌های بسیار سودده شریک کرد و از این طریق زیرساخت‌ها را گسترش داد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در آئین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت راه آهن ضمن قدردانی از خدمات سعید رسولی در ‌شرکت راه‌آهن بیان کرد: حمل و نقل در هر کشوری مهمترین مولفه توسعه است، اگر حمل و نقل مناسب نباشد، صادراتی صورت نمی‌گیرد و حمل نقل بنیاد تحرک اقتصادی کشور است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت مساله حمل و نقل تاکید کرد: کشور ما در یک منطقه منحصر به فرد قرار گرفته و این مساله به اهمیت حمل و نقل می‌افزاید.

وی ادامه داد: مقدار زیرساخت ریلی که در حال حاضر داریم، آغاز راه است و در این حوزه نیازمند جهش هستیم، در همین راستا برای برخورداری از مزیت حمل و نقل کشور نیازمند تغییر نگاه هستیم.

قاسمی با بیان اینکه بنده در سخت‌ترین شرایط تحریم، مسئولیت فناورانه‌ترین صنعت کشور را دارا بودم، گفت: محدودیت‌ها و سختی‌ها در حوزه حمل و نقل وجود دارد اما ما در کشور نخبگان فراوانی داریم که توانایی بن‌بست شکنی شرایط موجود را دارند، با این نگاه عبور از شرایط سخت به راحتی امکان‌پذیر است.

عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: اتصال کریدورها بسیار اهمیت دارد و این مساله باید با اولویت حل شود، علاوه بر این با دیپلماسی اقتصادی باید سهم کشور در حوزه حمل و نقل را  زنده کنیم.

وزیر راه با اشاره به اینکه آینده روشنی را برای راه‌آهن کشور می‌بینم، بیان کرد: ما باید یه بخش خصوصی در این حوزه بها دهیم و توسعه را به کمک این بخش رقم بزنیم، من اعتقاد دارم بسیاری از مگاپروژه‌ها با اعتبار جاری کشور قابل انجام نیست و این مسئله باید با تکیه بر مدل‌های نوین تامین مالی انجام شود.

وی افزود: نباید در این حوزه خساست به خرج داد و باید مردم را در تامین مالی پروژه‌های بسیار سودده شریک کرد و از این طریق زیرساخت اقتصاد را گسترش داد.

قاسمی در پایان گفت: ما باید در حوزه حمل و نقل تحول آفرینی کنیم و از نگاه من این کار شدنی است.

کد خبر 47136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =