رئیس سازمان توسعه تجارت از توسعه مراکز تجاری در آینده نزدیک خبر داد

رئیس سازمان توسعه تجارت پیش بینی کرد: توسعه مراکز تجاری در سال جاری سریع‌تر از معرفی رایزن‌های بازرگانی که قرار است بستر توسعه روابط تجاری، دو جانبه و تعامل با اتاق‌های بازرگانی دیگر کشورها را فراهم کنند، به نتیجه برسد.

علی رضا پیمان پاک روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار اگزیم نیوز درباره اقدامات دولت برای بهبود شرایط صادرات با بهره گیری از توان رایزن‌های بازرگانی در خارج از کشور، اظهار داشت: در همین ارتباط از ظرفیت بخش خصوصی، اتاق‌های بازرگانی، ظرفیت‌های محلی و بومی و سایر پتانسیل ها استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم حضور خود را در کشورهای اولویت دار برای صادرات توسعه دهیم.

وی ادامه داد: برنامه دیگری که با هدف توسعه صادرات شروع شده و امسال سریع‌تر از موضوع رایزن‌های بازرگانی به نتیجه خواهد رسید، توسعه مراکز تجاری ایران در کشورهای هدف است. قرار است این مراکز با کمک بخش خصوصی و با هدف معرفی و عرضه محصولات و کالاهای تولید ایران راه اندازی شود.

پیمان پاک با بیان اینکه صاحبان این مراکز وظیفه شناسایی فرصت‌های تجاری ایران و توسعه صادرات را برعهده خواهند داشت و از این محل نفع خواهند برد، گفت: اکنون مقدمات ایجاد این مراکز در حدود ۶ کشور مهیا شده که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری به بهره برداری برسند و تولیدات ایرانی را به خریداران خارجی عرضه کنند.

رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه روند ایجاد مراکز تجاری تاکنون به سرعت پیش رفته و در مورد اعزام رایزنان بازرگانی هم هدفگذاری برای امسال و سال‌های بعد مشخص شده است، پیش بینی کرد: در افق ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به شرایط ایده‌آل کشور در زمینه توسعه صادرات نزدیک شویم و این در حالی است که تمام مباحث مربوط به ایجاد بسترهای لازم برای تحقق اهداف مورد نظر در وزارت صمت ایجاد شده امروز ما همه چیز را به صورت فرماندهی واحد پیش می بریم.

رئیس سازمان توسعه تجارت با اعلام اینکه امروزه متاسفانه به دلیل مسائل بودجه‌ای و محدودیت‌های کشور تنها ۶ رایزن در کشورهای هدف داریم، افزود: بر مبنای اولویت بندی که انجام داده ایم بنا شده تا در کشورهای دارای اولویت اول و دوم و تا پایان امسال تعداد رایزن‌ها را به ۱۰ مورد برسانیم و در افق ۴ سال آینده ۱۲۰ رایزن را به کشورهای هدف اعزام کنیم.

پیمان پاک تصریح کرد: تحقق تمام این اقدامات تنها با افزایش بودجه سازمان و بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی تحقق خواهد یافت.

کد خبر 47079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =