افزایش میزان صادرات با ‌کاهش همه گیری کرونا

رئیس سازمان توسعه تجارت ابراز امیدواری کرد با کاهش همه گیری کرونا، تداوم پشتیبانی‌ها از بخش صادرات بخصوص با تامین ارز نیمایی میزان صادرات و واردات مواد اولیه مورد نیاز صنایع مختلف بیشتر شود تا بستر لازم برای رونق صادرات و تولید و همچنین شکوفایی و بالندگی اقتصاد کشور فراهم شود.

علیرضا پیمان پاک روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اگزیم نیوز درباره شرایط تامین ارز ‌و دلایل بروز اختلال در عرضه و تقاضای ارز نیمایی، افزود: از آنجا که وضعیت صادرات ایران در چند ماه گذشته به دلیل حل شدن مساله کرونا و باز شدن مرزها با رشد مطلوبی مواجه شده باید تدابیر لازم را برای تداوم تحقق اهداف پیش بینی شده در حوزه صادرات فراهم کنیم.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه شرکت‌های زنجیره تامین در مسیر توسعه صادرات باید مورد حمایت قرار گیرند، تصریح کرد: حوزه توسعه زنجیره های بین المللی، صادرات خدمات فنی و مهندسی، اصلاح مشکلات لجستیکی و توسعه ترانزیت و غیره برخی از اولویت های کاری این مجموعه برای تحقق توسعه صادرات است که طبق بررسی های صورت گرفته پیش بینی می شود در ماههای آینده شاهد افزایش صادرات در تمام بخش ها باشیم.

پیمان پاک در خصوص تداوم عرضه ارز در سامانه نیما، گفت: این امر دو نشانه دارد یکی به معنای آن است که با افزایش عرضه، میزان صادرات  هم افزایش پیدا کرده و با تداوم این اقدامات روند توسعه صادرات بیش از پیش بهبود پیدا خواهد کرد و نشانه دوم مربوط به مدیریت واردات است که با رونق گرفتن بخش تولید، واردات به کشور هم مدیریت خواهد شد.

وی تصریح کرد: با رونق فعالیت واحدهای تولیدی نیاز آنها به مواد اولیه افزایش پیدا خواهد کرد که در آن صورت سامانه نیما نیز ارز متقاضیان این بخش را تامین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه برای رفع معضلات بانکی صادرکنندگان هم با بانک‌های محلی کشورهای هدف همکاری خواهیم کرد تا از این طریق ال.سی بر مبنای ارز کشور مقصد باز شود، افزود: بانک‌مرکزی در دولت قبلی چندان تمایلی به انجام این کار نداشت اما در دولت جدید فرصت ویژه ای روی این موضوع باز شده است.

کد خبر 47074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =