وزیر صمت: صاحبان ۳۵ درصد واحدهای تولیدی راکد اهلیت نداشته‌اند

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صاحبان و سرمایه گذاران بالای ۳۵ درصد واحدهای تولیدی راکد و نیمه تعطیل و کارخانه‌هایی که زیر ظرفیت خود کار می‌کنند ، افرادی هستند که اهلیت ورود به این حوزه را نداشته‌اند.

به گزارش اگزیم نیوز، رضا فاطمی امین پنجشنبه در جریان هفتمین سفر استانی رئیس جمهوری در نشست شورای اداری شهرستان کوار فارس اظهار داشت: اینها کسانی بودند که بیشتر بر حسب یک اتفاق و موقعیتی تصمیم به این کار گرفتند و وقتی در ادامه راه توان، اهلیت و تخصص لازم را نداشتند با چالش مواجه شدند و منجر به تعطیلی و راکد شدن طرح تولیدی خود شدند.

وی بیان کرد: کار در حوزه صنعت ، یک امر تقلیدی نیست؛ بیش از سرمایه و پول، اندیشه و مدیریت و توانایی مقابله با شوک های بزرگ اقتصادی درسیر تحولات سنگین و در سطح بازارهای جهانی را می طلبد.

وی همچنین به برخی از نیازها و دغدغه های اساسی سرمایه گذاران و طرح های مختلف صنعتی و تولیدی در استان فارس و شهرستان کوار اشاره کرد و گفت: وزارت صمت بر اساس یک برنامه مدون در حال تهیه و احصای مهمترین موانع و مشکلات فراروی طرح ها در حوزه های مختلف صنعت، معدن و تجارت و صادرات است.

وی به برخی پیش نیازهای مهم در حوزه صادرات کالا با محوریت وزارت صمت نیز اشاره کرد و گفت: این وزارتخانه در سال های ۹۶ و ۹۸ تعهداتی را در خصوص تعویض و تعمیر کامیون های برخی فعالان اقتصادی پذیرفت که بنا به دلایلی این کار انجام نشده است.دلیل بروز این مشکل برای کامیون داران تعطیلی بخش تولید کامیون از سوی شرکت سایپا اعلام شده که با رایزنی ها و جلسات متعدد طی همین مدت شروع به کار دولت این مشکل رفع شده است.

وی ابراز داشت: یکی از برنامه های مهم وزارت صنعتت معدن و تجارت تحقق این حق مغفول مانده سرمایه گذاران و کامیون داران سراسر کشور است که به نتایج خوبی رسیده ایم.

اجرای طرح آمایش سرزمینی برای همه شهرستان های کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود یکی از برنامه ها و اولویت های اساسی این وزارتخانه برای حمایت از سرمایه گذاران و صاحبان واحدهای تولیدی را بر اساس طرح آمایش سرزمینی در هر منطقه ، شهرستان و استان عنوان کرد.

وی گفت: دولت سیزدهم تدوین و تهیه طرح آمایش سرزمین در همه شهرستان های کشور را اولویت از برنامه های راهبردی خود می داند که این کار با کمک نخبگان، صاحبنظران در حوزه های مختلف، متنفذین، معمدین و مسئولان و کارشناسان در هر حوزه ای تدوین ، تهیه و طراحی خواهد شد.

فاطمی امین بیان کرد: یک تیم کاری و ارزیاب نیز در همین زمینه در تهران تشکیل شده و مسئول رصد و ارزیابی از آخرین وضعیت تهیه طرح های آمایش سرزمین استان ها و شهرستان های مختلف کشور شده اند و نتایج را به طور دقیق و مستمر نیز به رییس جمهوری گزارش می دهند.

او گفت: بر اساس این طرح تمام ظرفیت ها، استعدادها، و قابلیت های هر شهرستان و استان در حوزه های مختلف احصا و همچنین موانع و مشکلات فراروی توسعه نیز مشخص خواهد شد و این کار تصمیم گیران و مسئولان اجرایی در همه حوزه ها را نیز تا حدود زیادی تسهیل می کند.

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت:‌ برای اجرای هر طرح و برنامه ای باید سیمای روشنی از فرصت ها، قابلیت ها و همچنین مشکلات و موانع جدی فراروی توسعه آن منطقه در دست باشد.

 وی اضافه کرد: همچنین در خصوص توسعه صنایع تبدیلی و افزیش میزان صادرات که یک نقشه راه و در صدر فعالیت ها و اولویت های مهم وزارت صمت نیز قرار دارد به ویژه از سال آینده برنامه های کارسازی پیش بینی و طراحی شده است.

شهرستان کوار حدود ۴۵ کیلومتری جنوب شیراز است.

کد خبر 47020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =