وابستگی ۷۰ درصدی به واردات لاستیک های سنگین

دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک کشور با اشاره به اینکه در حوزه تولید لاستیک های سنگین توانایی بالایی وجود ندارد، گفت: در حوزه لاستیک خودروهای سنگین وابستگی بالای ۷۰ درصدی داریم و عمده نیاز این محصول از محل واردات تامین وارد می شود.

به گزارش اگزیم نیوز، دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک در خصوص شرایط واردات و صادرات انواع لاستیک سبک و سنگین توضیح داد: در حال حاضر ۳۰ تا ۳۵ درصد تایرهای سواری یا سبک از محل واردات تامین می شود، ضمن آنکه شرایط رینگ های پرمصرف تولید نیز طوری بود که فروشی نداشت و در مقابل انباشت زیادی وجود داشت که اجازه داده شد که هر کارخانه ۱۵ تا ۲۰ درصد از تولیدات خود را صادر کند.

وی با بیان‌ اینکه عمده تایرهای سواری نیز مانند تایرهای سنگین به کشورهای حاشیه ای صادر می شود، گفت: کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان و سوریه از عمده واردکنندگان تایرهای ایرانی هستند.

وی درباره وضعیت لاستیک های تولیدی منسوخ شده سایز ۱۲،۲۴ بایاس که در دنیا و ایران هم بازار خوبی ندارد، بیان کرد: از آنجا که این نوع لاستیک نیز در ایران به فروش نمی رود، مصوبه ای دریافت شد که این نوع لاستیک ها به کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان، سوریه صادر شود.

دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک گفت: اکنون تولیدکنندگان تایر سرسخت کره ای، ژاپنی، چینی و … با ایرانی ها رقابت می‌کنند به طوری که این امر سبب شده صادرات خوبی نداشته باشیم، البته بعد از آنکه هزینه صدور هر کانتینر در ۳ ماه اخیر نیز به شدت افزایش یافته ممکن است صادرات این کالا متوقف شود.

وی با بیان اینکه تمام برندهای لاستیکی که وارد کشور می شود، استاندارد جهانی دارد، گفت: متاسفانه تولیدات داخل هنوز استانداردهای جهانی را نگرفته اند و با توجه به وجود رقیبان سرسخت این بخش به طور قطع در صادرات نیز به مشکل خواهیم‌ خورد.

وی با اشاره به سایز لاستیک هایی که قرار است، صادر شود، گفت: اکنون رینگ های ۱۳،۱۴ و ۱۵ در داخل تولید می شود و سایز ۱۳ تنها در کشور متقاضی دارد و رینگ های ۱۴ به بالا صادر می شود. در یک زمانی واردات رینگ ۱۵ ممنوع اعلام شده بود اما اکنون از ممنوعیت خارج شده بود.

کد خبر 46930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =