افزایش ۳۵ میلیارد دلاری صادرات کالا طی چهار سال آینده

رییس‌کل سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه در چهار سال آینده ۳۵ میلیارد دلار افزایش خواهد داشت، گفت: با بهبود در بخش‌های لجستیک، تعرفه‌های ترجیحی، اصلاح قوانین و مقررات و اصلاح ساختارها در بخش رایزن‌های بازرگانی در تلاش برای کمک به توسعه صادرات هستیم.

به گزارش اگزیم‌نیوز، علیرضا پیمان پاک روز شنبه در نشست هم اندیشی با تولیدکنندگان لوازم خانگی و بررسی اهداف و برنامه‌های این صنعت، اظهار داشت: براساس برنامه ریزی ها، اولویت بندی هایی برای کشورهای هدف صادراتی انجام شده تا طی چهار سال آینده صادرات کشور ۳۵ میلیارد دلار افزایش داشته باشد.

وی افزود: رایزن‌های بازرگانی ایران در کشورهایی با سابقه صادرات تولیدات لوازم خانگی کشور مانند عراق و سوریه الگوی اولیه ای را ترسیم کردند و مقرر شده با کمک بخش خصوصی این برنامه تکمیل شود.

پیمان پاک تصریح کرد: بررسی‌ها از سوابق صادراتی لوازم خانگی نشان می دهد قیمت و کیفیت لوازم خانگی ایرانی در کشورهای هدف مناسب است اما برای خدمات پس از فروش موفق عمل نکرده ایم که پیشنهاد شده تا برای توسعه بازار برندینگ و اعتبار خریدار مورد توجه قراربگیرد.

وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه ها در کشورهایی مانند ونزوئلا که مراودات مالی داریم ساز و کاری برای تهاتر کالاهای اولویت دار از جمله لوازم خانگی تعریف شده است و از سوی دیگر در مورد هند و کشورهای CIS نیز رایزن‌های بازرگانی را برای توسعه صادرات لوازم خانگی فعال کرده ایم.

معاون وزیر صنعت تاکید کرد: با توجه به رویکردی که اکثر کشورها در حمایت از تولید داخل دارند مقرر شده صادرات قطعات و تولید مشترک را در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 46861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =