لاوروف: حجم تجارت با ایران ۴۲ درصد افزایش یافته است

وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی با حضور حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از افزایش ۴۲ درصدی حجم تجارت روسیه با ایران خبر داد.

به گزارش اگزیم‌نیوز، سرگئی لاوروف در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه کشورمان گفت: امروز در چارچوب دیدار نخست وزیر خارجه ایران به مسکو گفت و گو کرده و درباره مناسبات تجاری و روند تولید واکسن اسپوتنیک‌وی مذاکره کردیم.

این دیپلمات روس افزود: به رغم تحریم‌های آمریکا، مبادلات تجاری با ایران ۴۲ درصد افزایش یافته است.  

وی همچنین پیرامون مذاکرات برجام گفت: مسیر حل اختلافات در باره برجام از طریق اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ است. اصول من درآوردی غرب و آمریکا و تحمیل بر دیگران را نمی پذیریم.

لاوروف پیرامون تحولات افغانستان تاکید کرد: افغانستان باید منبع تهدید منطقه ای نباشد و باید تهدید تروریستی و قاچاق مواد مخدر متوقف شود.  

وی همچنین با اشاره به حضور گسترده پناهجویان افغان در ایران گفت: ما شاهد سهم مثبت ایران در میزبانی یک میلیون پناهنده افغان هستیم.

وزیر خارجه روسیه در ادامه گفت: به همکاری با ایران و ترکیه در چارچوب مذاکرات آستانه ادامه می دهیم.  

لاوروف در خصوص تحولات منطقه قفقاز نیز گفت: ما بارها موصع خود را اعلام کردیم. روسیه یک سال پیش جنگ در قره باغ را متوقف کرد.

وی افزود: امروز با همتای ایرانی گفت و گو کردیم و پیشنهاد شد سه کشور قفقاز(جمهوری آذربایجان، ارمنستان و ترکمنستان) با ایران و روسیه و ترکیه در چارچوب گروه ۳+۳ مذاکره کند. این پیشنهاد مثبت ارزیابی شد.

وزیر خارجه روسیه تأکید کرد این کشور هیچ تمایلی برای تغییر ژئوپلیتیک منطقه ندارد.

کد خبر 46797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 2 =