رشد ۲۶ درصدی اشتغال صنعتی در ۵ ماه نخست امسال

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت با مرور وضعیت شاخص‌های صنعتی در پنج ماه ابتدایی امسال، گفت: در این مدت با بهره‌برداری از واحدهای صنعتی بیش از ۶۴ هزار اشتغال صنعتی ایجاد شده که در هم‌سنجی با پارسال نزدیک به ۲۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش اگزیم‌نیوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «مهدی صادقی‌نیارکی» افزود: تا ابتدای شهریورماه امسال با صدور پروانه‌های بهره‌برداری، بیش از دو هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی به چرخه تولید اضافه شد که با رشد حدود چهار درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال همراه بوده است.

وی از رشد ۱۷۳ درصدی سرمایه‌گذاری واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری خبر داد و گفت: طبق گزارش معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، واحدهای تولیدی به بهره‌برداری رسیده از ابتدای امسال تا ابتدای شهریور بیش از ۱۰۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی انجام داده‌اند که بخشی از این سرمایه‌گذاری‌ها مربوط به طرح‌های توسعه‌ای بوده است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت همچنین با اشاره به وضعیت تولید محصولات منتخب صنعتی خاطرنشان‌کرد: وضعیت تولید ۲۴ محصول منتخب صنعتی به‌طور مستمر بررسی می‌شود و هر ماه روند تولید این محصولات مورد واکاوی قرار می‌گیرد.

صادقی‌نیارکی بیان‌داشت: در پنج ماه نخست امسال از بین ۲۴ محصول منتخب صنعتی، تولید ۱۱محصول از رشد مناسبی برخوردار بوده است که روند تولید کامیون، کامیونت و کشنده با رشد حدود ۶۰ درصدی و ماشین لباس‌شویی و روغن ساخته شده نباتی با رشد ۳۷ درصدی در صدر این محصولات قرار دارد.

به اذعان کارشناسان واکاوی آمارها و ثبت رشد در بخش صنعت حاکی از افزایش علاقه‌مندی جامعه به سرمایه‌گذاری و صیانت از ظرفیت‌های تولید است.

کد خبر 46533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =