وزیر صمت: راه اندازی صنایع پایین دستی پتروشیمی ارزش افزوده بالایی دارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: راه اندازی واحدهای صنایع پایین دستی علاوه بر اشتغالزایی توسعه اقتصادی را نیز به دنبال خواهد داشت.

 به گزارش اگزیم نیوز، سیدرضا فاطمی امین روز جمعه در نشست شورای اداری شهرستان چوار اظهار داشت: مسوولان و نمایندگان مردم با هم اندیشی و رفع موانع تولید و با استفاده از ظرفیت های موجود زمینه اشتغالزایی را فراهم کنند.

وی افزود: افتتاح واحدهای در دست اقدام مجتمع پتروشیمی و ایجاد اشتغال از اولویت های وزارت صنعت، معدن و تجارت در چهار سال آینده است.

فرماندار چوار نیز در این نشست به مشکل کمبود آب این شهرستان اشاره کرد و گفت: ۵۵ روستا از دی ماه سال گذشته تاکنون توسط تانکر آبرسانی می شوند که می طلبد از ظرفیت سد ایلام برای رفع این مشکل استفاده شود.

فهد کمالوندی وضعیت راه های روستایی و عشایر چوار را نامناسب عنوان کرد و خواستار پیگیری جدی دولت نسبت به این مشکل شد.

وی همچنین در خصوص کمبود مراکز درمانی در این شهرستان گفت: تنها یک مرکز درمانی در چوار وجود دارد که پاسخگوی این جمعیت نیست و شهروندان برای دریافت کمترین خدمات مجبور به مراجعه به مرکز استان هستند که این موضوع نیز باید بصورت جدی پیگیری شود.

فرماندار چوار ادامه داد: این شهرستان با ۲۵ هزار نفر جمعیت دارای ۱۰ هزار نفر جمعیت ثابت و ۱۵ هزار نفر جمعیت شناور است و ۵۰ روستا نیز در سطح این شهرستان وجود دارد که ۱۷ روستای آن بیش از  ۱۰۰ نفر جمعیت دارند.

کمالوندی تاکید کرد: شکوفایی و پویایی بخش صنعت، درصد بیکاری استان را کاهش خواهد داد و همه باید برای تحقق این مهم هم افزایی کنند.

کد خبر 46483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =