اختصاص ۲۱ هزار میلیارد ریال برای حمایت از اشتغال و آموزش

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از پرداخت ۱۷ هزار و ۴۸۴ میلیارد ریال به بخش تولید و اشتغال و سه هزار و ۵۲۹ میلیارد ریال به حساب وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش اگزیم‌نیوز از سازمان هدفمندی یارانه‌ها، «امید حاجتی» افزود: برای حمایت دولت از بخش‌های تولید و اشتغال در کشور، مبلغ ۱۷ هزار و ۴۸۴ میلیارد ریال به وزارتخانه‌های جهادکشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی،   میراث فرهنگی و گردشگری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نفت، آموزش و پرورش، سازمان فنی و حرفه ای، دانشگاه فنی و حرفه ای، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پرداخت شد.

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال ۱۶ هزار و ۷۷ میلیارد ریال از منابع سازمان هدفمندی به وزارت جهاد کشاورزی پرداخت شده که مبلغ چهار هزار و ۱۳۴میلیارد ریال بابت تولید واشتغال بوده است.

مدیرعامل سازمان هدفمندی افزود: مبلغ سه هزار و ۶۱۸ میلیارد ریال به وزارت صنعت، معدن و تجارت واریز شد و در مجموع از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع ۱۴ هزار و ۷۰ میلیارد ریال به این وزارت خانه پرداخت شده است.  

وی درخصوص حمایت از بخش اشتغال و تولید وزارت راه و شهرسازی گفت: مبلغ سه هزار و ۶۱۸ میلیارد ریال از منابع سازمان هدفمندی به این وزارت خانه پرداخت شد که با احتساب آن مجموع پرداختی سازمان به وزارتخانه مذکور به ۱۴ هزار و ۷۰ میلیارد ریال از ابتدای سال ۱۴۰۰ رسیده است.  

حاجتی پرداختی سازمان هدفمندی به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری را ۷۷۵ میلیارد ریال اعلام کرد که در نتیجه آن مجموع پرداخت از ابتدای امسال به رقم سه هزار و ۱۴ میلیارد ریال رسید.   

به گفته وی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۵۱۷ میلیارد ریال از محل منابع هدفمندی یارانه‌ها دریافت کرد که مجموع دریافتی آن از سازمان هدفمندی به دو هزار و ۱۰ میلیارد ریال رسید.  

مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها میزان پرداختی به وزارت نفت را دو هزار و ۵۸۴ میلیارد ریال و وزارت آموزش و پرورش را ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد. براین اساس مجموع واریزی سازمان هدفمندی به آموزش و پرورش از ابتدای امسال یک هزار و ۱۶۷ میلیارد ریال بود.  

وی ادامه داد: ۳۰۰ میلیارد ریال به دانشگاه فنی وحرفه‌ای،   مبلغ ۷۷۵ میلیارد ریال به معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، ۳۰۰ میلیارد ریال به سازمان فنی و حرفه‌ای؛ مبلغ ۳۹۴ میلیارد ریال به کمیته امداد  امام خمینی (ره) برای توانمندسازی مددجویان تحت پوشش این نهادها و مبلغ ۱۶۹ میلیارد ریال به سازمان بهزیستی کل کشور در حمایت های لازم در بخش تولید و اشتغال در این وزارت خانه‌ها انجام شده است.

پرداخت سه هزار و ۵۲۹ میلیارد ریال برای فعالیت آموزشی به وزارت آموزش و پرورش

حاجتی همچنین از پرداخت مبلغ سه هزار و ۵۲۹ میلیارد ریال برای فعالیت‌های پرورشی و امور تربیتی، کمک به تامین سرانه دانش آموزی مدارس ایثارگران، فعالیت‌های تربیت بدنی و ارتقای سلامت دانش‌آموزان، طرح جامع حمایت و ارتقای پوشش تحصیلی مناطق محروم و کمک به توان بخشی دانش آموزان مدارس استثنایی به حساب وزارت آموزش و پرورش پرداخت شد.

وی افزود: در حوزه فعالیت‌های پرورشی و امور تربیتی، مبلغ ۳۳ میلیارد ریال بابت اتحادیه انجمن اسلامی، ۵۰میلیارد ریال بابت سازمان دانش آموزی، ۳۳ میلیارد ریال بسیج دانش آموزی و ۲۵۰ میلیارد ریال کمک به دارالقرآن واریز شد.   

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به بهبود فعالیت‌های آموزشی وپرورشی اشاره کرد و گفت: ۲۸۳ میلیارد ریال برای این فعالیت‌ها به حساب وزارت آموزش و پرورش پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در بخش تامین سرانه دانش آموزی برای کمک به مدارس ایثارگران مبلغ ۱۳۰ میلیارد ریال، همچنین یک هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال برای ارتقای سلامت و فعالیت‌های بدنی دانش آموزان واریز شد.

به گفته صادقی در حمایت و ارتقای پوشش تحصیلی مناطق محروم نیز یک هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال به حساب آموزش و پرورش و حمایت از دانش‌آموزان استثنایی ۱۶۰ میلیارد ریال به حساب وزارت آموزش و پرورش پرداخت شده است.

امسال سازمان هدفمندی یارانه‌ها از محل منابع این سازمان ۱۰ هزار و ۹۳۴ میلیارد ریال اعتبار به بخش‌های مختلف بهزیستی، چایکاران، ایثارگران و مسکن محرومان، مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال بابت یارانه نان و خرید تضمینی گندم به شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، ۱۰ هزار میلیارد ریال به بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی، ۲ هزار و ۴۲۰ هزار میلیارد ریال برای هوشمندسازی و تجهیزات آموزشی مدارس و هنرستان‌ها، ۱۷ هزار و ۳۷۵ میلیارد ریال به حساب وزارت جهاد کشاورزی بابت خرید یارانه‌ای نهاده‌ها، عوامل تولید و خرید تضمینی محصولات بخش کشاورزی و ۴۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال این سازمان برای معوقات کادر بهداشت و درمان و اتحادیه انجمن دانش‌آموزان  پرداخت کرد.

کد خبر 46424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =