آغاز فعالیت بانک ملت شعبه کره جنوبی از ماه آینده میلادی

پکن - ایرنا - فعالیت بانک ملت شعبه سئول، پایتخت کره جنوبی که از سال ۲۰۱۰ به دلیل اعمال تحریم ها ناعادلانه غرب متوقف شده بود، از اوایل ماه آینده میلادی از سر گرفته می شود

به گزارش ایرنا، رسانه های کره ای روز چهارشنبه با انتشار این خبر، فعالیت دوباره این بانک را از نتایج عملی رفع تحریم های بین المللی علیه کشورمان دانسته اند.
یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره جنوبی در گزارشی نوشت: بانک ملت ایران بعد از پنج سال بار دیگر فعالیت خود را از اوایل ماه مارس (اواسط اسفند ماه جاری) در شهر سئول، پایتخت کره جنوبی از سر می گیرد.
مسئولان بانک ملت کشورمان، شعبه سئول را در ژوئن سال 2001 با هدف حمایت از تجارت دوجانبه ایران و کره افتتاح کردند. این بانک در مدت فعالیت خود علاوه بر انجام معاملات مستقیم ارزی و امور مربوطه، از مبادلات ارزی خارجی، انتقال پول ایرانیان مقیم کره و همچنین تجارت دو جانبه حمایت می کرد.
«کیم تائه گیل» مدیر بانک ملت شعبه سئول بر اساس گزارشی که امروز در روزنامه «دونگ آ ایلبو» و خبرگزاری «یونهاپ» به نقل از وی منتشر شد، گفت که بازسازی سیستم پردازش اطلاعات و داده های بانک در ماه جاری صورت گرفته و این بانک قادر است فعالیت خود را از اوایل مارس 2016 از سر بگیرد.
او ابراز امیدواری کرد که بانک ملت شعبه سئول که طی پنج سال گذشته قادر به انجام مبادلات ارزی و پشتیبانی تجاری نبود، بار دیگر فعالیت های خود را با قدرت شروع کند.
«تائه گیل» همچنین از انجام مذاکراتی با طرف های آمریکایی برای حل معضل انجام مبادلات ارزی با دلار و احتمال جایگزینی واحد پول یورو تا زمان برطرف شدن کامل تحریم های آمریکا علیه ایران خبر داد.
او گفت: با توجه به تحریم هایی که منحصر به واشنگتن بوده و احتمالا در ارتباط با مبادلات با دلار مشکلاتی را پدید می آورد، در حال پیگیری جایگزینی یورو به جای دلار هستیم و امیدواریم این مذاکرات تا اوایل ماه آینده میلادی به نتایج مثبتی برسد.
بر اساس گزارش ها، این شعبه در سال 2009 درآمدی بالغ بر 32.5 میلیارد وون (26.8 میلیون دلار) داشت اما این رقم در سال 2014 که تحریم ها بر علیه ایران اعمال شد، به حدود 760 میلیون وون (واحد پول کره) رسید.
این موضوع حتی باعث شد بانک ملت شعبه سئول شمار کارمندان خود را از 36 نفر در ژوئن سال 2010 به 13 نفر در حال حاضر کاهش دهد.
در شرایطی که کشورهای آسیایی از جمله چین، ژاپن و کره جنوبی به نوعی رقابت برای بهره گیری از ظرفیت های تجاری همکاری با کشورمان روی آورده اند، کره جنوبی از جمله کشورهایی است که برای توسعه روابط با ایران همواره تلاش زیادی داشته و می کوشد تا شرکت های خود را با طرح های زیربنایی ایران مرتبط سازد.
این تلاش های بعد از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به طرز چشمگیری افزایش یافته و گسترش و تعمیق همکاری های بانکی دوجانبه و تعاملات اقتصادی در عرصه عمل از جمله نتایج قابل توجه آن بوده است.

کد خبر 4628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =