سرعت‌بخشی به برنامه ۲ میلیون متر حفاری معدنی با تامین تجهیزات

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تامین مالی برای واردات تجهیزات اکتشاف و حفاری توسط شرکت‌های بزرگ مورد توجه است و این موضوع به تحقق دستیابی به هدف ۲ میلیون متر حفاری سرعت خواهد بخشید.

به گزارش اگزیم‌نیوز از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، «وجیه‌الله جعفری» در نشست کمیته راهبری اکتشاف ایمیدرو با بیان اینکه در زمینه تهیه اطلاعات، شورای راهبری اکتشاف در ایمیدرو تشکیل شده است، افزود: هدف از تشکیل این شورا، ارائه ایده‌ها و تعیین مسوولیت‌های سازمان‌های ذی‌ربط بود که پایش اقدامات در حال انجام است.

رییس هیات عامل ایمیدرو با تاکید بر تولید و گردآوری اطلاعات در بخش ژئوفیزیک هوایی، گفت: یکسان‌سازی، گردآوری و تکمیل اطلاعات ژئوفیزیک هوایی از الزامات توسعه بخش اکتشاف به شمار می‌رود و این اطلاعات باید در سامانه کاداستر آورده شود.

هدایت نقدینگی

وی، هدایت نقدینگی به بخش اکتشاف برای توسعه و تقویت این حوزه را از سیاست‌های این سازمان برشمرد و اعلام‌کرد: نگاه ما در زمینه اکتشاف، ملی است و این سازمان پیرو سیاست‌های توسعه‌ای، بستر اجرای برنامه‌های اکتشاف را فراهم کرده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه‌داد: در این راستا ایمیدرو با هدف توسعه و تامین خوراک حوزه معدن و صنایع معدنی، برنامه های اکتشاف را دنبال می‌کند.

برنامه تامین تجهیزات و انجام ۲ میلیون متر حفاری

وی، تامین و ساخت تجهیزات حوزه اکتشاف با راهبری ایمیدرو را از دیگر برنامه‌های توسعه‌ای برشمرد و گفت: تامین مالی برای واردات تجهیزات اکتشاف و حفاری توسط شرکت‌های بزرگ مورد توجه است و این موضوع به تحقق دستیابی به هدف ۲ میلیون متر حفاری سرعت خواهد بخشید.

برپایه این گزارش، مطالعات برای تکمیل و تولید اطلاعات پایه در کشور توسط سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور برای یک برنامه پنج ساله با تامین منابع مالی توسط ایمیدرو در حال پیگیری است.

در این طرح پنج ساله اهدافی از جمله نوسازی و به‌سازی زیرساخت‌ها و تجهیزات اکتشافی و آزمایشگاهی کشور با هدف افزایش بازدهی مطالعات و فرایندهای اکتشاف در کشور و همچنین توانمندسازی متخصصان اکتشافی در کشور در حوزه زمین‌شناسی و اکتشاف برای تکمیل اطلاعات پایه کشور در حوزه زمین‌شناسی دنبال می‌شود.

انجام مطالعات ژئوفیزیک هوایی به میزان ۴۰۰ هزار کیلومتر خطی به‌منظور تکمیل اطلاعات پایه کشور و آغاز پروژه اکتشافات سیستماتیک در مقیاس یک‌ پنجاه هزارم در چهار لایه فلزی، غیرفلزی، کانی‌های قیمتی و نیمه قیمتی و عناصر نادر خاکی با تامین منابع مالی از سوی ایمیدرو هدف‌گذاری شده است.

کد خبر 46196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =