برنامه ریزی برای توسعه بزرگترین معدن زغال سنگ کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت از برنامه‌ریزی برای توسعه و اشتغال‌زایی در بزرگ‌ترین معدن زغال سنگ کشور خبر داد.

به گزارش اگزیم نیوز از وزارت صنعت،‌معدن و تجارت،‌ سیدرضا فاطمی امین با اشاره به سفر امروز رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی، اظهار داشت: استان خراسان جنوبی از نظر ذخایر معدنی وضعیت بسیار مناسبی دارد، به طوری که حدود ۱۱ درصد از ذخایر قطعی معادن کشور در این استان است.

وی با بیان اینکه معدن پرورده ۷۵ درصد ذخایر زغال سنگ کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: معدنکاری و توجه به بخش معدن یکی از اولویت های دولت سیزدهم است که در این راستا سفر امروز رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی صورت گرفت.

فاطمی امین تصریح کرد: امروز مشکلات معیشتی کارکنان معدن پرورده مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اینکه این معدن می تواند بخش عمده ای از نیاز کشور را به زغال سنگ تأمین کند، توجه به وضعیت آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

وزیر صمت همچنین گفت: خوشبختانه بخش عمده‌ای از ذخایر در این معدن وجود دارد که می‌تواند نیاز کشور را تامین کند. طرح‌های توسعه‌ای در آن جا پیش بینی شده که باید آن‌ها را تسریع کنیم، زیرا هم سبب توسعه اشتغال می‌شود و هم می‌تواند بخشی از واردات زغال سنگ را پوشش دهد.

فاطمی امین افزود: با توجه به اینکه مباحث اقتصادی و اشتغال در اولویت دولت سیزدهم است، رئیس جمهور نیز امروز در بازدید از این معدن، از نزدیک در جریان مشکلات کارگران قرار گرفت و درخصوص مشکلات معیشتی و اقامتی کارگران دستور ویژه رسیدگی صادر کرد.

کد خبر 46085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =