تولید ۴.۵ میلیون تن سیمان در مردادماه

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید سیمان در مردادماه امسال ۴.۵ میلیون تن بوده است و از لحاظ تولید سیمان هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.

به گزارش اگزیم‌نیوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «سیف‌الله امیری» در نشست آغاز اجرای برنامه‌های کوتاه‌مدت مرتبط با تنظیم بازار، صادرات، رفع موانع و پشتیبانی از تولید که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، افزود: ۱۰ گروه منطقه‌ای در حوزه سیمان تشکیل شده و جلسات مختلفی با مصرف کنندگان، تولید کنندگان و سامانه افق داشته‌ایم.

ثبت نام ۱۰ هزار و ۵۰۰ مصرف‌کننده سیمان در بورس کالا

وی با اعلام اینکه ۱۰ هزار و ۵۰۰ مصرف‌کننده سیمان برای خرید این محصول در بورس کالا ثبت نام کرده‌اند، یادآوری کرد: این رقم پیشتر پنج هزار مصرف‌کننده بود و اگر کارگزاری‌های بورس کالا در این حوزه فعال‌تر عمل کنند این رقم نیز بالاتر خواهد رفت.

ثبت‌نام ۶۲ واحد تولیدی سیمان در سامانه بورس کالا

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت با بیان اینکه ۶۲ واحد سیمانی در سامانه بورس کالا ثبت نام کرده اند، ادامه‌داد: ۵۲ واحد سیمانی نیز در حال عرضه در بورس هستند، اما ۹ واحد سیمانی هنوز در بورس کالا وارد نشده اند که تا هفته آینده تکلیف آنها نیز مشخص خواهد شد.

کاهش قیمت‌ها در بازار سیمان

امیری با اعلام اینکه یک میلیون و ۶۰۰ هزار سهم در بورس کالا عرضه شده است، گفت: با توجه به اعمال سیاست‌های جدید، قیمت‌ها در بازار سیمان کاهش یافته است و تعداد تامین‌کنندگان در سامانه «افق» ۱۶۰ واحد است که واحدهای خرده‌فروشی نیز باید به این سامانه وارد شوند.

ضرورت معرفی فروشگاه‌های اینترنتی برای خریدهای خرد سیمان

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت همچنین بیان‌داشت: معرفی فروشگاه‌های اینترنتی برای خریدهای خرد سیمان باعث رقابت و کاهش قیمت خواهد شد.

نهم شهریور ماه معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ابلاغیه‌ای اعلام کرد که هرگونه خرید و عرضه سیمان خارج از بورس کالا ممنوع بوده و همه واحدهای تولیدکننده سیمانی که تاکنون در بورس پذیرش نشده‌اند باید ظرف دو هفته در بورس پذیرش و اقدام به عرضه محصول خود کنند.

کد خبر 45928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =