غول های خودرو ساز اروپا در راه تهران

تهران هفته آینده میزبان بزرگان خودرو سازی جهان است و یک بار دیگر کشورمان به عنوان خودروساز برتر منطقه در صدر اخبار خودروسازان بین المللی قرار خواهد گرفت

 تهران هفته آینده میزبان بزرگان خودرو سازی جهان است و یک بار دیگر کشورمان به عنوان خودروساز برتر منطقه در صدر اخبار خودروسازان بین المللی قرار خواهد گرفت. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اگزیم نیوز، با ورود خودروسازان خارجی به ایران انتظار می‌رود فضای رقابتی شدیدی میان خودروسازان  ایرانی ایجاد شود که این موضوع خود در عوامل مختلفی نقش دارد و می‌تواند در کیفیت و قیمت خودروهای عرضه شده در کشور تاثیرگذار باشد.

کارشناسان خودرو بر این اعتقاد هستند که سیاست های جدید تولید در شرکت های ایران خودرو و سایپا که به تازگی اعلام شده است می تواند نویدبخش تحولی بزرگ در صنعت خودرو سازی ایران باشد و بازگشت خودرو سازان اروپائی به ایران یک موفقیت به شمار می رود.

آرش قربانی کارشناس خودرو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اگزیم نیوز با تاکید بر اهمیت حضور شرکت های بین المللی خودرو ساز در کشورمان در دوران پسا تحریم اظهار کرد: همایش بین المللی صنعت خودروی ایران  فرصت مناسبی برای تبادل دانش و نیز انتقال فناوری های روز جهان در صنعت خودرو به شمار می رود و فعلان صنعت خوودرویی  کشورمان باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنند.

کارشناس خودروتصریح کرد: زیر ساخت های خودروسازی در ایران مطلوب است و در صورتی که برنامه ریزی های کلان با نگاه بلندمدت در میان خودرو سازان اجرایی شود ایران می تواند قطب بزرگ خودروسازی منطقه باشد.

وی افزود: ارتقای کیفیت و رعایت استانداردها یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای در دست گرفتن بازار در آینده است و بدون تردید خودروسازان فرانسوی در صورت حضور دوباره در ایران می توانند جانی تازه به صنعت خودرو سازی ایران ببخشند.

قربانی تصریح کرد: بهره وری و راندمان سوخت و نیز اقتصادی بودن خودروها  اکنون بیش از هر زمان در جهان مطرح است و خودروهای کنونی بهترین راندمان و مصرف سوخت را دارند و باید در مذاکره با خارجی ها به این امر توجه ویژه ای داشت.

استقبال چشمگیر شرکتهای خارجی برای حضور در همایش و نمایشگاه صنعت خودرو

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اگزیم نیوز رییس شورای راهبردی سومین همایش بین المللی صنعت خودروی ایران امروز در جمع خبرنگاران از حضور 121 شرکت خارجی و 359 شرکت داخلی در این کنفرانس خبر داد.

علی محمد گودرزی افزود : این کنفرانس با حضور 311 شرکت کننده خارجی و 1285 شرکت کننده داخلی طی روزهای 10 تا 11 اسفند ماه جاری در سالن اجلاس سران برگزار می شود.

به گفته وی اکثر بزرگان  صنعت خودرو و صاحب برند جهانی در این کنفرانس سخنرانی دارند و ویژه نامه هایی به دو زبان انگلیسی و فارسی منتشر می شود.

وی افزود : همایش در 4 جلسه عمومی و 13 پانل تخصصی و سخنرانی 75 سخنران برگزار می شود و شرکتهای خارجی از کشورهای اتریش ، بلژیک ، چین ، چک اسلواکی ، دانمارک ، فرانسه ، آلمان ، هند ، ایتالیا ، ژاپن ، کویت ، هلند ، عمان ،‌پاکستان ، کره جنوبی ، اسپانیا ، سوئد ، سوییس ، ترکیه ، امارت متحده عربی و انگلستان حضور خواهند داشت.

گودرزی تصریح کرد : از سفرا و وابسته های بازرگانی سفارت های بسیاری از کشورها برای شرکت در این کنفرانس دعوت شده است و حضور خواهند داشت و تاکنون حضور و سخنرانی یک وزیر خارجی قطعی شده است.

وی همچنین با اشاره به اولین نمایشگاه تخصصی توانمندی های صنعت خودروی ایران گفت : فضای اختصاص یافته به این نمایشگاه 18 هزار متر مربع فضای سرپوشیده و 10 هزار متر مربع فضای رو باز است و این در حالی است که 11 شرکت در زمینه مواد اولیه ، 183 شرکت قطعه سازی ، 12 شرکت خودروساز ، 35 شرکت ماشین آلات ، 23 واحد مهندسی و تحقیقاتی و دانش بنیان ، 11 مرکز تست و آزمون ، 8 واحد آموزشی ، 5 شرکت لیزینگ و فروش ، 12 نشریه ، 7 شرکت خدمات پس از فروش و چندین شرکت دیگرحضور دارند.

گودرزی با تشریح برنامه های جانبی این نمایشگاه اضافه کرد : نمایشگاه خودروهای کلاسیک ، تست درایو ، آزمون جاده ای ، کارتینگ ، برنامه های آموزشی ، برنامه های جذاب فرهنگی و برگزاری رالی از تهران به مقصد انزلی و برعکس از برنامه های جنبی این نمایشگاه خواهد بود.

رقابت پذیری  پیش نیاز توسعه صنعت خودروی ایران

در این نشست خبری همچنین رییس شورای علمی کنفرانس محور اصلی این همایش را همکاریهای بین المللی و رقابت پذیری عنوان کرد و افزود : این موضوع هم چالش برانگیز و هم برای داخل و خارج جذاب است.

امیر حسین قناتی افزود : در قالب این محور 15 پنل تخصصی پیش بینی شده است که تحقیق و توسعه و خدمات مهندسی ، مدیریت زنجیره تامین ، مدلهای همکاری و سرمایه گذاری ، ایمنی در صنعت خودرو و فرصتهای همکاری در خصوص تامین مواد جدید از جمله آنهاست.

به گفته وی خدمات پس از فروش ، فناوری های پیشرفته خودروهای تجاری ، محیط زیست و مسوولیت های اجتماعی خودروسازان ، اقتصاد صنعت خودرو ، روش های تامین مالی ، قیمت گذاری از دید بنگاه ، آموزش و تربیت نیروی انسانی از دیگر پنل های این کنفرانس خواهد بود.

قناتی در پاسخ به سوالی در زمنیه محدودیت های سرمایه گذاری در ایران  تصریح کرد : هیچگونه محدودیتی در کشور نیست ولی برای هر شرکت خارجی اولویت این است که از پتانسیل ها و زیر ساختهای موجود استفاده کند و این در حالی است که سرمایه گذاری مشترک ریسک کمتری دارد و عمدتا شرکتهای خارجی تمایل دارند که به سمت شرکتهای چابک بروند.

وی از شرکت فولکس واگن به عنوان شرکتی نام برد که با 5 شرکت داخلی مذاکراتی را بدین منظور انجام داده است.

شرکتهای بنز ، ولوو ، ایسوزو و مزدا از دیگر شرکتهایی بودند که قناتی به عنوان مذاکره کننده با طرفهای ایرانی نام برد.

وی تاکید کرد : دراین پنلها نحوه همکاری در چارچوب خطوطی مشخص شده از سوی دولت است و باید هر مذاکره و صحبتی و سرمایه گذاری در آن قالب باشد ، به روز باشد، جنبه صادراتی داشته باشد و از حداکثر توان داخلی و زنجیره تامین داخلی استفاده کند.

در ادامه نشست دبیر کل همایش از اهدای جایزه طراحان برگزیده خبر داد و گفت :‌جایزه طراحی صنعتی از سوی ایران خودرو و سایپا طراحی شده بود و در این کنفرانس جایزه برگزیدگان اهدا می شود.

 ساسان قربانی تصریح کرد: تعداد مهمانان خارجی بیشتر از 500 نفر خواهد بود و در طول برگزاری این دو رویداد موافقت نامه ها و قراردادهایی امضا می شود.

وی از انجام توافقات قطعی بین انجمن های ایرانی و 4 انجمن معتبر دنیا خبر داد و گفت :‌ این همکاری بین شرکتهای قطعه سازی با هدف صادرات صورت می گیرد.

قربانی اضافه کرد : توافق نامه همکاری بین دو نهاد صنفی یکی از کشور ترکیه است و ادامه توافق با انجمن فرانسه ،‌توافقنامه با  هندوستان ، انجمن قطعه سازان انگلیس و چند مورد هیات هایی که ابراز تمایل کردند  در طول برگزاری نمایشگاه و کنفرانس مذاکراتی داشه باشند.

به گفته وی مفاد توافقنامه برمی گردد به اینکه آن کشور ها بستر سازی کنند برای مشارکتهایی که امکان پذیر است و بستر سازی از طرف انجمن متبوع آن کشور در کشور ما صورت می گیرد.

وی اضافه کرد : در زمان برگزاری نمایشگاه شرکت رنو با قطعه سازان ایرانی جلساتی را برای برنامه ریزی توسعه محصولاتش خواهد داشت.

به گفته قربانی برگزاری این کنفرانس و نمایشگاه به دلیل گستردگی و تعداد سخنرانان و افراد حاضر به مشارکت و شرکتها و شرکای بین المللی آنها منحصر به فرد است و اکثر برندهای معتبر جهانی در زمینه قطعه سازی و خودرو ساری استقبال چشمگیری داشته اند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه ژنو گفت :  این نمایشگاه یکی از 3 نمایشگاه بزرگ دنیاست و با وجود این تلاقی استقبال از این کنفرانس موفقیت امیز بوده است به طوری که 16 شرکت خودرو ساز خارجی در این نمایشگاه شرکت کردند.

وی ادامه داد: شخص آقای مهندس نعمت زاده به صورت مستمر پیگیر این دو رویداد هستند و و جلسات مکرری در این خصوص برگزار شده و به هیچ وجه با دو سال قبل قابل مقایسه نیست.

کد خبر 4585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =