جهش ۲۰ درصدی اقتصاد هند

اقتصاد هند در سه ماهه آوریل تا ژوئن امسال حتی با وجود اینکه موج دوم کرونا این کشور را فرا گرفته بود، احیا و تحت تأثیر رشد تولید و افزایش مصرف، با جهشی ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته روبرو شد.

به گزارش اگزیم‌نیوز از سی‌ان‌بی‌سی، اقتصاد سوم آسیا در سال مالی ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ با افت بزرگ ۷.۳ درصدی روبرو شده و جزو کشورهایی بود که از پاندمی کرونا به شدت آسیب دیده بود، اما رشد اقتصاد این کشور در ۳ ماهه آوریل تا ژوئن کمتر از موج دوم کرونا آسیب دید چرا که محدودیت‌های قرنطینه‌ای که این بار به کار گرفته شدند به اندازه موج اول کرونا سخت‌گیرانه نبودند.

داده‌های وزارت آمار هند نشان داد که تولید ناخالص داخلی (جی‌دی‌پی) این کشور در ۳ ماهه آوریل تا ژوئن ۲۰.۱ درصد نسبت به بازه مشابه سال گذشته جهش کرده است. وزارت آمار مهمترین عوامل رشد اقتصاد را جهش بخش ساخت‌وساز و تولید عنوان کرده است.

برای مقایسه باید یادآوری کنیم که در ۳ ماهه مشابه سال قبل اقتصاد هند ۲۴.۴ درصد نسبت به بازه مشابه سل قبل خود آب رفته بود.

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی می‌کردند اقتصاد هند در ۳ ماهه آوریل تا ژوئن ۲۰ درصد جهش کند.

بانک مرکزی هند پیش‌بینی کرده است اقتصاد هند تا اوسط سال مالی آینده که از آوریل آغاز می‌شود به سطح قبل از کرونای خود که ۲.۹ تریلیون دلاری بود، بازنگردد.

کد خبر 45826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =