رشد ۱۳.۳ درصدی صدور پروانه بهره‌برداری صنعتی تا پایان تیرماه

به‌دنبال اجرای سیاست‌های حمایتی از بخش صنعت در راستای تحقق اهداف اقتصادی کشور، در چهار ماهه نخست امسال، صدور پروانه بهره‌برداری در حوزه صنعت کشور رشد ۱۳.۳ درصدی را تجربه کرد که نشان‌دهنده افزایش جذب سرمایه به حوزه صنعت کشور است.

به گزارش اگزیم‌نیوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت، تعداد پروانه‌های بهره‌برداری (ایجادی و توسعه‌ای) صادر شده در چهار ماهه نخست امسال ۲ هزار و ۱۶۹ فقره اعلام شده است که در مقایسه با تعداد یک‌هزار و ۹۱۵ فقره پروانه در چهار ماهه نخست سال ۹۹، رشد ۱۳.۳ درصدی داشته است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، بیش از ۵۴ هزار فرصت شغلی به‌واسطه صدور این پروانه‌ها در کشور ایجاد شده که در مقایسه با چهار ماه نخست سال ۹۹، رشد نزدیک به ۴۶ درصدی را به خود اختصاص داده است.

همچنین میزان سرمایه‌گذاری برای این پروانه‌ها با افزایش ۱۷۴.۸ درصدی نسبت به چهار ماه نخست سال قبل، رقمی بیش از ۸۵۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت در ادامه این گزارش از صدور ۱۲هزار و ۵۵۳ فقره جواز تاسیس در بخش صنعتی خبر داده است که به‌واسطه آن پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۹۹ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در کشور ایجاد شود؛ این آمار در مقایسه با گزارش‌های مربوطه در بازه زمانی مشابه سال ۹۹، از نظر تعداد رشد ۱۲.۱ درصدی و از نظر اشتغال‌زایی رشد ۲۳.۴ درصدی را به ثبت رسانده است.

این در حالی است که میزان سرمایه‌گذاری مجوزهای تاسیس صادر شده در حوزه صنعتی کشور در چهار ماهه نخست امسال، رقمی افزون بر سه‌هزار و ۲۴۵ هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده است که در مقایسه با سرمایه گذاری یک‌هزار و ۱۹۸ هزار میلیارد ریالی پروانه‌های صادر شده در چهار ماهه نخست سال گذشته، رشد بیش از ۱۷۰ درصد را تجربه کرده است.

در ادامه این گزارش و در بخش آمار مربوط به مجوزهای صادر شده حوزه معدن، به صدور ۲۸۶ فقره پروانه اکتشاف، ۱۴۳ فقره گواهی کشف و تعداد ۱۵۸ پروانه بهره‌برداری (با ایجاد بیش از یک‌هزار و ۵۵۰ فرصت شغلی) در سراسر کشور اشاره شده است.

پیشتر معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفته بود: واکاوی آمارها و ثبت رشد در بخش صنعت حاکی از افزایش علاقه‌مندی جامعه به سرمایه‌گذاری و صیانت از ظرفیت‌های تولید است.

کد خبر 45707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =