خاندوزی از شایسته‌ترین وزرای پیشنهادی است

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌های مطرح شده سیداحسان خاندوزی برای وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: خاندوزی را از جمله شایسته‌ترین وزرای پیشنهادی رییس جمهوری می‌دانم.

ابراهیم رضایی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اگزیم‌نیوز درباره ارزیابی از اعضای کابینه به ویژه وزرای امور اقتصادی و دارایی و صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: ارزیابی کلی بنده از کابینه معرفی شده مثبت است و تصور می‌کنم به جز چند مورد معدود که این امکان وجود داشت تا گزینه‌های شایسته‌تری معرفی شوند، وزرای پیشنهادی از مجلس رای اعتماد بگیرند.

وی درباره وزیر پیشنهادی اقتصاد اظهار داشت: خاندوزی از جمله شایسته‌ترین وزرای پیشنهادی است که هم فردی باسواد و کارکشته است و هم انقلابی و قاطع.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص سیدرضا فاطمی امین گزینه پیشنهادی وزارت صمت هم تصریح کرد: فاطمی امین هم از جمله وزرای پیشنهادی خوب برای کابینه دولت سیزدهم است.

نماینده دشتستان تاکید کرد: متاسفانه در طول سال‌های گذشته یک خلا بزرگ در دولت وجود داشت و آن هم نبود یک فرمانده اقتصادی به ویژه برای وزارتخانه‌های اقتصادی بود. با توجه به اظهارات رییس جمهوری مبنی بر اینکه محمد مخبر به عنوان معاون اول، فرمانده اقتصادی دولت است، این نوید داده شده که اختلافات موجود بین وزارتخانه‌های اقتصادی را در این دوره شاهد نخواهیم بود. تا پیش از این هزینه این اختلافات را در حقیقت مردم پرداخت می‌کردند.

وی در خصوص برنامه‌های ارائه شده دولت و وزیر پیشنهادی اقتصاد درباره تامین کسری بودجه هم گفت: کسری بودجه یک مشکل مزمن و قدیمی اقتصاد ایران است که بیشتر مربوط به موضوع نگارش لایحه بودجه سالانه می‌شود.

رضایی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره ضرورت تحول در بودجه‌نویسی کشور اظهار داشت: حل موضوع کسری بودجه در حقیقت از زمان نوشتن لایحه بودجه شروع می‌شود؛ باید منابع را در داخل کشور افزایش داده و هماهنگی بین وزرا و وزارتخانه‌ها را افزایش دهیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: برای کاهش کسری بودجه باید هزینه‌ها به ویژه هزینه‌های جاری را کاهش دهیم این در حالی است که مشاهده می‌کنیم هزینه‌ای تراشیده می‌شود در حالی که منابعی برای آن وجود ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: امیدوار و خوش‌بین هستم که با صداقت و جدیت وزرای پیشنهادی، مشکلات اقتصادی و کسری بودجه در دولت سیزدهم مدیریت شوند.

کد خبر 45583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =